نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیوند فقر و اعتیاد با رسانه ها اجتماعی

سینا

بر اساس تحقیقات انجام شده نوجوانان با پیشینه های کم درآمد بیشتر احتمال دارد استفاده اعتیادآور از رسانه های اجتماعی را گزارش کنند. این مطالعه ارتباط بین نابرابری اقتصادی و استفاده مشکل ساز از پلتفرم های شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی فوری را نشان داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محققان استفاده مشکل‌ساز از رسانه‌های اجتماعی را در نوجوانانی که شش یا چند رفتار مشابه اعتیاد را گزارش کرده بودند، شناسایی کردند، مانند احساس بد در هنگام استفاده نکردن از رسانه‌های اجتماعی، تلاش اما عدم صرف زمان کمتر برای استفاده از آن، و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای فرار از احساسات منفی.

وضعیت در مدارسی که اختلاف ثروت بین همکلاسی ها بیشتر است، بدتر است. نویسندگان می گویند: نتایج بر اساس بیش از 179000 دانش آموز در 40 کشور نشان می دهد که استراتژی های جدیدی برای استفاده از رسانه های اجتماعی مورد نیاز است که راه های رهایی را ترویج می کند.

نویسندگان اضافه می کنند که اقدام سیاست گذاران می تواند به محدود کردن رفتار مضر جوانان کمک کند. این الگوهای منفی شامل ناتوانی در کاهش زمان صفحه نمایش یا دروغ گفتن به دوستان و خانواده در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی است.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل