رئیس کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که از بین حوزه های پاسخگو بیشترین استقبال از مشاوره روانشناختی در سامانه ۱۳۷شهرداری صورت پذیرفته است.
به گزارش سینا پرس فارس، مسعود زارعی رئیس با بیان اینکه اطلاعات موجود نشان می دهد که از بین حوزه های پاسخگو بیشترین استقبال از مشاوره روانشناختی در سامانه ۱۳۷شهرداری صورت پذیرفته است گفت : شهرداری شیراز نسبت به ارائه گزارش در خصوص عملکرد این سامانه با هدف رفع نواقص و ایرادها برنامه مذکور جهت اطلاع رسانی گسترده و موثر این برنامه به شهروندان اقدام نماید .
زارعی با بیان اینکه رفع نواقص و ارتقا سامانه ۱۳۷ در افزایش ارائه خدمات با کیفیت تر و رضایتمندی شهروندان موثر است خاطر نشان کرد : توجه به اینکه درحال حاضر مرکز مشاوره تلفنی به شهروندان از طریق مرکز ۱۳۷در قالب طرح روی خط شهر ،توسعه و به کارگیری برنامه کاربردی اپلکیشن سامانه ۱۳۷ با عنایت به نیاز مبرم شهروندان به بهره مندی و استفاده از روش های نوین،کم هزینه و شفاف جهت طرح و پیگیری شکایت ها در کوتاه ترین زمان ممکن به ویژه در حوزه خدمات شهری درحال انجام است ،رفع اشکالات در راستای رضایتمندی شهروندان بسیار کارگشا است .
آنگونه که رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر عنوان می کند سامانه ۱۳۷ هر روز هفته به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸صبح لغایت ۱۵, آماده ارائه خدمات روانشناسی به شهروندان است.
زارعی افزود :براساس هماهنگی های صورت گرفته با شرکت پیمانکار بزودی امکان ثبت موضوعات مشاوره نیز در نرم افزار ۱۳۷برای مشاوران فراهم خواهد بود که با این قابلیت امکان گزارش گیری دقیق نسبت به موضوعات مشاوره شده امکان پذیر است .
رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای ششم با بیان اینکه طرح فوق برای اولین بار در سطح کشور آغاز به کار نموده و در مرحله آزمایشی قرار دارد گفت :درصورت استفاده شهروندان از این طرح و ایجاد زیر ساخت های لازم ،روزها و ساعت های پاسخگویی افزایش خواهد یافت .
زارعی از اضافه کردن پاسخگویی در حوزه های خدمات شهری ،حقوقی و عمران و…به سایر حوزه قبلی سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت :درحال حاضر امکان دریافت درخواست ها و شکایت شهروندان از طریق ثبت اینترنتی و اپلیکیشن موبایلی فراهم است.
این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: با توجه به نیاز سنجی ها و آسیب شناسی های صورت گرفته طی مدت اخیر ،برنامه ریزی لازم جهت ارتقا این سامانه با هدف پاسخگویی به شهروندان صورت گرفته است.
گزارش: محمدرضا قشقایی زاده