نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش بینی بحران کرونا برای ماه آینده

همزمان با شکل گیری موج های جدید کرونا در کشورهای مختلف جهان، پیش بینی می شود طی ماه ژانویه (دی و بهمن) شرایط همه گیری کرونا در جهان به شکل حادتری مشاهده شود.

به گزارش سیناپرس، شواهد و آمارها نشان می دهد، برخی کشورهای جهان با موج های جدید و سنگین کرونا مواجه شده اند و این موضوع همزمان با فرارسیدن سال نو و تعطیلات ژانویه که با دید و بازدید و میهمانی های خانوادگی همراه است، شرایط را حادتر خواهد کرد.

دکتر بن کاولینگ، رئیس بخش همه گیری، اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هنگ کنگ، در این رابطه گفت: برخی از شهرهای جهان مانند پکن ممکن است با موج شدید کرونا طی ماه آینده مواجه شوند.

از سوی دیگر روزنامه  ساوت چاینا مورنینگ پست روز شنبه به نقل از تعدادی از کارشناسان چینی گزارش داد که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در چین ممکن است در ژانویه به اوج خود برسد، در حالی که شیوع ویروس کرونا در پکن احتمالا در ماه جاری به اوج خود رسیده است.

به گزارش سیناپرس، در اوایل نوامبر، چین شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بود که اکثریت قریب به اتفاق آنها ناقلان بدون علامت ویروس بودند. پس از اعتراض‌هایی که خواستار بهینه‌ سازی مبارزه با این ویروس شدند، مقامات کشور محدودیت‌ های اعمال شده متعددی را در اواخر نوامبر لغو کردند.

به گزارش سیناپرس، در این میان شرایط کشورهایی مانند روسیه، هندوستان، ژاپن، استالیا و ایالات متحده نیز بحرانی گزارش شده و پیش بینی می شود طی ماه های آینده شرایط همه گیری افزایش یابد.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل