نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایمنی دوز تقویتی کرونا موثر تر از واکسن اصلی است

با توجه به شکل گیری موج های جدید کرونا به دلیل ظهور سویه های جدید، مقامات دولتی و کارشناسان پزشکی از مردم می خواهند واکسن های تقویت کننده یا دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند.

به گزارش سیناپرس، واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت در برابر کووید ۱۹ است و چندین مطالعه فواید تزریق واکسن تقویتی این ویروس را شناسایی کرده اند.

نتایج یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا نشان داده است، تزریق دوز تقویت کننده می تواند دوام پاسخ آنتی بادی در برابر ویروس کرونا را افزایش دهد.

این بررسی ها نشان داد: هر دو تقویت‌ کننده mRNA فایزر و مدرنا آنتی‌ بادی ‌های طولانی ‌مدتی را برای همه گیرندگان، از جمله کسانی که از عفونت کووید ۱۹ بهبود یافته‌ اند، ارائه می ‌کنند.

این یک واقعیت مسلم است که سطح آنتی بادی در طول زمان پس از ابتلا به کرونا یا پس از واکسیناسیون کاهش می یابد.

محققان دانشگاه ویرجینیا معتقدند: دریافت تقویت کننده ها منجر به تولید آنتی بادی های طولانی تر و افزایش ایمنی در برابر نوع شدید این بیماری می شود.

آن ها همچنین دریافتند: آنتی بادی های تولید شده توسط تقویت کننده مدرنا بیشتر از آنتی بادی های تولید شده توسط تقویت کننده فایزر دوام می آورند. به گزارش سیناپرس،با این حال، آنها خاطرنشان کردند: هر نوع تقویت کننده واکسن کرونا محافظت بیشتری در برابر این بیماری ارائه داده و موضوع فوق صرفا مرتبط با واکسن های فایزر و مدرنا نیست.

به گزارش سیناپرس، تحقیقات قبلی نشان داده بود که آنتی ‌بادی ‌های تولید شده توسط واکسن کووید-۱۹ فایزر پس از سری واکسیناسیون اولیه، در مقایسه با واکسن مدرنا، کند تر و سریع‌ تر کاهش می ‌یابند. همچنین، واکسن فایزر در گیرندگان مسن ‌تر از دریافت ‌کنندگان جوان ‌تر، آنتی ‌بادی‌ های کمتری تولید کرد. اما در مورد واکسن مدرنا این مورد مشاهده نشد.

به گزارش سیناپرس، با توجه به شیوع مجدد کرونا در جهان توصیه می شود، نسبت به تزریق دوزهای تقویتی از هر نوع واکسنی که در اختیار دارید، غافل نشده و در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام کنید.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل