نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت موج شدید کرونا در چین

به گزارش سیناپرس،افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کرونا در چین، بیمارستان ‌ها و مقامات بهداشتی این کشور را گیج کرده است. کارشناسان این افزایش موارد را سرآغاز موج جدیدی از ویروس کرونا در کشور دانسته‌ اند که ممکن است طی دو هفته آینده تشدید شود.

کشور چین که تا چندی پیش موفق به مهار نسبی همه گیری کرونا شده بود، به طور ناگهانی با امواج بی سابقه و سریع این ویروس مواجه شده و بر اساس گزارش های رسمی، اکثر بیمارستان‌های این کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی، تخت ‌های بیمارستانی، تجهیزات آی سی یو و داروهای خاص مواجه هستند.

یک مقام مسئول وزارت بهداشت این کشور در رابطه با موضوع فوق گفت: بیمارستان‌ های چین در چنگال موج جدید کووید-۱۹ قرار گرفته ‌اند که به شرایطی منجر شده است که تامین نیاز های اولیه پزشکی برای بیماران دشوار شده است.

آمارهای رسمی نشان می دهد در چند روز گذشته، چین جهش گسترده ای را در تعداد روزانه موارد ابتلا به کرونا گزارش کرده است. بر این اساس روزانه بیش از ۱۰ هزار مورد جدید در این کشور گزارش می شود که همراه با شدت قابل توجهی بوده و به همین دلیل میزان مرگ و میر به بالاترین حد خود رسیده است. مقامات بهداشتی چین همچنین تأیید کرده اند که موارد ابتلا به این بیماری همچنان در حال افزایش است زیرا مردم از پروتکل های ایمنی که برای جلوگیری از انتشار ویروس طراحی شده است پیروی نمی کنند.

به گزارش سیناپرس، یک کارشناس وزارت بهداشت چین در این رابطه گفت: وضعیت در حال بدتر شدن است و بیشتر موارد هنوز پیگیری نمی شود.

گفتنی است همزمان با چین، شاهد افزایش آمار ابتلا به این بیماری در گوشه و کنار جهان هستیم و بسیاری از کارشناسان دلیل این امر را فرا رسیدن روزهای سرد سال می دانند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل