نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشگیری از سرطان روده با تولید داروی گیاهی ایرانی

فناوران پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشتغال زایی و پیشگیری از خام فروشی گیاهان، موفق به تولید داروهایی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدان، ضد اضطراب، ضد سرطان کولون( روده) و دستگاه گوارش شده اند.

دکتر حمید محمد پناه، رئیس مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با سیناپرس گفت: هم اکنون فناوران زیادی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه تولید داروهای گیاهی و طب سنتی فعالیت دارند؛ این شرکت ها با تولید محصولات طبیعی و گیاهی ضمن اشتغال زایی از خام فروشی محصولات گیاهی نیز جلوگیری می کنند.

وی افزود: امروزه کل دنیا به سمت تولید داروهای طبیعی و گیاهی گرایش پیدا کرده اند. در حال حاضر گیاهان خراسان و مشهد زیستگاه بسیاری از گیاهان دارویی است. میزان عصاره گیاهان این ناحیه نیز بسیار زیاد است. به عنوان مثال 90 درصد زعفران کل دنیا در خراسان تولید می شود. در حال حاضر فناوران پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد این گیاه را در انواع مختلف فرموله کرده اند.

وی عنوان کرد: پیش از این زعفران به صورت فله ای و خام به کشورهای دیگر صادر می شد اما اکنون با اشتغال زایی و تولید محصول نهایی ضمن کاهش خام فروشی این گیاه، محصولات تولید شده از زعفران در بازارهای دارویی عرضه می شوند. حتی برخی از شرکت های این مجموعه برخی این محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کرده اند.

وی تصریح کرد: فناوران این مجموعه فناوری های خوبی در زمینه های مختلف انجام داده اند؛ فناوری هایی که اکنون برای درمان های مختلف کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال فناوران پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید داروهایی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدان، ضد اضطراب، ضد سرطان کولون (روده) و دستگاه گوارش شده اند. همچنین محصولات طبیعی خوبی نیز برای کنترل دیابت تولید کرده اند.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل