نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح نظارتی در بازار یلدا

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان همدان از اجرای طرح نظارتی شب یلدا خبر داد و گفت: بازرسی از بازار شب یلدا از 15 آذر ماه سالجاری آغاز شده و این طرح با هدف جلوگیری از گران فروشی اجرا شده است.
دکتر مرتضی بیدآبادی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در نظارت های انجام شده بیشترین میزان تخلف در بازار میوه، آجیل و شیرینی مربوط به عدم درج قیمت و گران فروشی بوده است.
وی ادامه داد: در این طرح بازرسان سازمان صمت به صورت مستقل و یا در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها بر بازار و واحدهای صنفی به ویژه در حوزه آجیل، شیرینی و شکلات نظارت و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.
دکتر بیدآبادی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی در نقاط مختلف بازار مستقربوده و بر بازار شب یلدا نظارت دارند به گونه ای در بازار میوه بازرسان از میدان باز که محل توزیع میوه است حضور داشته و از مبدا نظارت و کنترل صورت می گیرد.
وی ادامه داد: نظارت بر بازار شیرینی برای شب یلدا وجود داشته و قیمت مصوب نیز از بهار امسال برای قنادی ها انجام شده و در صورت مغایرت با نرخ مورد نظر شهروندان می توانند موضوع را به سامانه124 اطلاع دهند.
معاون بازرسی صمت به پرونده های دریافتی اشاره کرد و گفت: در حوزه میوه ، آجیل و قنادی نیز پرونده هایی تشکیل شده است که بیشترین علت آنها گران فروشی و عدم درج قیمت بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش میوه در بازار خبر داد و گفت: در روزهای گذشته قیمت موز بالا بود که علت آن مربوط به نوسانات نرخ ارز در بازار بود، اما خوشبختانه در حال حاضر قیمت تمامی میوه های موجود در بازار 10 درصد کاهش یافته و شهروندان می توانند میوه را با قیمت مناسب تر خریداری کنند.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل