نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید اتصالات "UPVC" مقاوم با کمک نانوذرات توسط پژوهشگران کشور

 پلی ونیل کلراید که به PVC معروف است، سومین محصول مصنوعی پلیمری پس از پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به شمار می‌رود. PVC در دو شکل کلی سخت و انعطاف‌پذیر عرضه می‌شود که با اضافه کردن افزودنی‌هایی به آن می‌توان میزان انعطاف‌پذیری PVC را به میزان مطلوب رساند.

UPVC ماده‌ای است که حاوی مواد افزاینده‌ انعطاف‌پذیری نیست و به‌صورت کاملا سخت و خشک رفتار می‌کند و بیشترین کاربرد این ماده‌ پلیمری در تولید لوله و اتصالات ساختمانی است.

غلامرضا عباسی نورآبادی، مجری طرح از اجرای تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خرابی تأسیسات ساختمان هزینه‌های بسیاری را برای مصرف‌ کنندگان به دنبال دارد، استفاده از محصولات تولید شده در این تحقیقات می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.

وی با تاکید بر این که لوله و اتصالات تولید شده در این پروژه تحقیقاتی از مقاومت به ضربه و حرارت بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در این طرح از پرکننده‌های نانویی استفاده شده که باعث افزایش استحکام و چقرمگی زمینه پلیمری شده است. این خواص غیر معمول به دلیل سطح ویژه بسیار بالای نانوذرات است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل