نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

در فصل زمستان مراقب سلامتی قلب‌تان باشید

هوای زمستان باعث می‌شود قلب شما سخت‌تر کار کند. اگر یک فرد مسن هستید یا با یک بیماری قلبی زندگی می‌کنید، خطر ابتلا به مشکلات قلبی در زمستان بیشتر است. راه های ساده ای برای حفظ قلب از ابتلا به بیماری قلبی با سردتر شدن هوا وجود دارد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، مطالعات و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان موافق هستند که آب و هوای زمستانی خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد.

آب و هوا و فعالیت های زمستانی باعث می شود سیستم قلبی عروقی شما سخت تر کار کند. قلب‌های جوان‌تر و سالم‌تر بدون دردسر با کار اضافی روبرو می‌شوند، اما قلب‌های مسن‌تر یا ضعیف‌تر ممکن است قدرت و ذخیره نداشته باشند. خطرات زمستانی و نکات ایمنی را برای محافظت از قلب خود با شروع فصل سرما بدانید.

هوای زمستان ترکیبی از هوای سرد و تغییرات فشار، رطوبت، باد و آلودگی است. اما دانشمندان مطمئن نیستند که کدام عوامل محیطی بزرگترین مقصر هستند. دمای سردتر مطمئناً عامل مهمی است. وقتی سردتان است، قلبتان سخت‌تر کار می‌کند تا شما را گرم نگه دارد. فشار خون شما افزایش می یابد و رگ های خونی شما برای حفظ گرما باریک می شوند.

مطالعات نشان می‌دهند که سطح کلسترول شما ممکن است در زمستان بالاتر باشد و لخته‌های خون نیز ممکن است سریع‌تر تشکیل شوند. افرادی که در فصل زمستان کمتر حرکت می کنند با خطر بیشتری برای لخته شدن خون به صورت خطرناک در سراسر بدن خود از جمله قلب مواجه هستند.

این تغییرات در بدن مانند یک تمرین ناگهانی برای قلب است. کار اضافی برای افراد مبتلا به یک بیماری شناخته شده قلبی مانند نارسایی قلبی، ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و انسداد یا سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز) سخت تر است. این تغییرات در بدن مانند یک تمرین ناگهانی برای قلب است. کار اضافی برای افراد مبتلا به یک بیماری شناخته شده قلبی مانند نارسایی قلبی، ضربان قلب نامنظم، فشار خون بالا و انسداد یا سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز) مشکل‌زاتر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که آب و هوا تنها خطر در طول زمستان نیست. سن، تناسب اندام، رژیم غذایی، هیدراتاسیون، عفونت ها و سلامت روان بر سلامت قلب نیز تأثیر می گذارد. مدیریت این عوامل در طول فصل تعطیلات دشوارتر است و فعالیت های زمستانی مانند اسکی و بیل زدن برف بر حجم کار اضافه می کند.

اگر بیش از 65 سال سن دارید یا بیماری قلبی دارید، خطر شما بیشتر از بزرگسالان جوان است. با این حال، اگر ورزش نمی کنید، رژیم غذایی سالم برای قلب بخورید و آب کافی بنوشید. در ادامه به برخی موارد که می‌تواند به حفظ سلامتی قلب شما کمک کند اشاره می‎کنیم:

منبع: healthnews
مترجم: تقی قاسمی

خروج از نسخه موبایل