با افتخار از پیشرفت های علمی و دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می‌کنیم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در آیین رونمایی از پوستر دومین همایش ملی تحول در علوم انسانی که با حضور استاندار فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد گفت: با صدایی رسا و با افتخار از پیشرفت های علمی و دستاوردهای نظام و انقلاب دفاع می کنیم.

دکتر علی خطیبی در این همایش به بیان پیشرفت های  نظام جمهوری  اسلامی در سال های پس از انقلاب اسلامی  در حوزه های علم و فناوری و  پزشکی  پرداخت و آن را حرکتی والا و بی نظیر دانست.

وی افزود : دستیابی به این پیشرفت ها در حالی رخ داده است که میزان فروش نفت خام به یک پنچم میزان قبل از انقلاب کاهش یافته و جمعیت کشور از ۳۶ میلیون نفر به ۸۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

خطیبی ادامه داد: در دهه‌های گذشته ۳۰ درصد از پزشکان  مشغول فعالیت در ایران، از کشورهای دیگر به ایران می آمدند و طبابت می‌کردند که اغلب آنها از کشور هایی نظیر بنگلادش، هند، فیلیپین، پاکستان  به ایران اعزام می‌شدند، این در حالی است که امروزه در  ۲۷ رشته، پزشک متخصص تربیت شده و بیش از ۵۳ کشور جهان به منظور درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: بر اساس مستندات تاریخی، مساحت ایران در ۵ قرن گذشته از ۳/۵ میلیون کیلومتر مربع به ۱/۷ میلیون کیلومتر مربع کاهش یافته که ناشی از عملکرد حاکمان گذشته است. همانطور که رضاخان بدون حتی یک ساعت مقاومت سرزمین ایران را به ارتش های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد؛ در دوران پهلوی  دوم نیز بحرین یکی از استان های ایران با بی کفایتی  تحویل انگلیس شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،خطیبی افزود: در این هرج و مرج واقعی بر اساس اسناد موجود در سال ۱۳۵۶  حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد تومان بوده است؛ که این خود نشان از ناشایستگی و ناکارآمدی دوران ستم شاهی است.  اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود هجمه های گسترده قدرت های بزرگ جهانی حتی اندکی از خاک ایران کم نشده و نخواهد شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا