نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازگشت فضانوردان ایستگاه فضایی به زمین با فضاپیمای جایگزین

به گزارش سیناپرس، در پی آسیب دیدن فضاپیمای سایوز MS-22 به دلیل برخورد شهاب سنگ، این فضاپیما که به ایستگاه فضایی بین المللی متصل است، قادر به بازگرداندن فضانوردان از مدار زمین نبوده و به همین دلیل آژانس فضایی روسیه فضاپیمای پشتیبانی را برای بازگشت فضانوردان به زمین آماده می کند.

پنج روز پیش مصادف با ۱۵ دسامبر، با برخورد یک شهاب سنگ با فضاپیمای سایوز MS-22 ، کاهش فشار در حلقه خنک کننده خارجی این فضاپیمای سرنشین دار در حالی ثبت شد که فضانوردان روسی در حال آماده شدن برای پیاده روی فضایی برنامه ریزی شده خود بودند.

به نظر می رسد، این سانحه منجر به از کار افتادن فضاپیمای فوق شده و به همین دلیل یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه روز دوشنبه گفت، یک فضاپیمای پشتیبان برای بازگرداندن فضانوردان از ایستگاه فضایی بین‌المللی  تا ۱۹ فوریه آماده خواهد شد. این فضاپیما هم اکنون در حال آزمایش در مرکز فضایی بایکونور است.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:‌ البته، ما گزینه های پشتیبان دیگری نیز در اختیار داریم و خطری جان فضانوردان مقیم ایستگاه فضایی را تهدید نمی کند. به گزارش سیناپرس، با توجه به شرایط فعلی، ما فضاپیمای جایگزین را سریعتر آماده خواهیم کرد  و  به جای فرود برنامه ریزی شده ماه مارس، ما آن را تا ۱۹ فوریه به مرحله عملیاتی شدن خواهیم رساند. این فضاپیمای جایگززین در مرکز مطالعات فضایی بایکونور قرار داشته و در حال تمام انجام آزمایشات مورد نیاز و ضروری  است.

به گزارش سیناپرس، بوریسوف همچنین گفت: در این شرایط، ما به سادگی فضاپیمای سایوز ام اس-22 را از ایستگاه مداری جدا کرده و بدون سرنشین به زمین باز می گردانیم.  در ادامه  سفینه فضایی دومی را برای بازگرداندن خدمه ارسال می کنیم.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل