نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رفع مشکلات عصبی با یک کپسول ساده خوراکی

neurons and their connections

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران استرالیایی با همکاری محققانی از آمریکا موفق به ارائه شکلی خوراکی از یک داروی مهم افسردگی شده اند که می تواند استفاده از مزایای این دارو و داروهای مشابه را ساده تر و گسترده تر کند.

محققان دانشگاه موناش استرالیا با همکاری شرکت فناورانه پیورتک هلث آمریکا امروز نتایج موفقیت آمیز فاز اول یک آزمایش چندبخشی را بر روی پیش دارویی به نام Lyt-300 منتشر کرده اند که شکل خوراکی داروی معروف آلوپرگنانولون محسوب می شود.

آلوپرگنانولون، تنها داروی تأیید شده توسط FDA در بازار است که به طور خاص برای درمان افسردگی پس از زایمان یا PPD به کار می رود و همچنین نشان داده شده است که برای درمان افسردگی و برخی دیگر از مشکلات عصبی و روان شناختی مؤثر است.به گزارش سیناپرس،اما این دارو در حال حاضر فقط به عنوان یک تزریق داخل وریدی استفاده می شود و به همین دلیل، برنامه های گسترده تر استفاده از آن، محدود می شوند.

حالا در مطالعه جدید، محققان با استفاده از یک فناوری پیش دارو به نام «پلت فرم Glyphtm» داروی آلوپرگنانولون خوراکی را با نام LYT-300 تولید کرده و نشان داده اند که این روش می تواند سطوح داروی فوق را در خون بیماران به مقادیر قابل قبولی برساند.

داده های اولیه این تحقیق نشان می دهد: تجویز خوراکی LYT-300 منجر به درگیری آلوپراگنولون با گیرنده های GABAA می شود؛ امری که باعث می گردد خلق و خوی فرد و سایر شرایط عصبی او به شکل بهتری تنظیم شوند.

به گزارش سیناپرس،در این مطالعه، LYT-300 در طول مطالعه به خوبی توسط بدن بیماران تحمل شد و هیچ عارضه جانبی شدید یا جدی مربوط به درمان با آن، مشاهده نگردید.

فناوری مورد استفاده در این تحقیق کمک می کند که داروی مهمی مثل آلوپراگنولون و موارد مشابه آن، از تجویز داخل وریدی که روشی تهاجمی به حساب می آید، به یک کپسول ساده خوراکی تغییر حالت پیدا کنند.

مجریان این تحقیق اشاره کرده اند:روش جدید، این امکان را دارد که درمان زنان مبتلا به PPD را آسان تر و در دسترس تر کند و همچنین فرصتی را برای درمان طیف وسیعی از شرایط مزمن دیگر مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب باز نماید، جایی که تکرار درمان های داخل وریدی دشوار خواهد بود.

آن ها می گویند: نتایج پژوهش ما درخصوص پتانسیل بالای داروی LYT-300 برای رهاسازی کامل فواید درمانی آلوپراگنولون که تا پیش از این تنها به زیر مجموعه کوچکی از بیماران محدود بود، ما را بسیار هیجان زده کرده است.

به گزارش سیناپرس،این یافته های جالب توسط دانشگاه موناش استرالیا منتشر شده اند.

مترجم:محمدرضا دلفیه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل