نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

­قوانین اقامتی هتل اطلس مشهد­

یکی از مهم­ترین شهرهای ایران از نظر گردشگری و اقامتی، شهر زیارتگاهی مشهد است. مشهد با مساحتی بالغ بر 351 کیلومتر مربع، پس از تهران دومین شهر بزرگ ایران محسوب می­ شود. در نقاط مختلفی از این شهر پهناور و وسیع، جاذبه های گردشگری طبیعی، زیارتی، فرهنگی و … زیادی به چشم می­خورند.

معمولا قطب غالب جاذبه­ های مشهد را جاذبه ­های زیارتی آن تشکیل می­دهند؛ از این نمونه جاذبه­ ها می­توانیم به حرم مقدس امام رضا (علیه السلام) و حرم امامزادگان ناصر و یاسر اشاره کنیم. هرچقدر که به مناسبت­ های مذهبی مانند روز ولادت امام رضا (علیه السلام) یا محرم نزدیک­تر می شویم، مسافران بیشتری تصمیم به سفر به مشهد می­گیرند. اگر شما نیز عازم مشهد هستید و می­خواهید که در هتل اطلس مشهد اتاق رزرو کنید، با ما باشید تا قوانین اقامتی این هتل را بررسی کنیم.

ضمنن هتل قصر طلایی مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad/mashhad-ghasr-talai) هم یکی از هتل های خوب مشهد است که در مقاله ای دیگر مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

یک امتیاز به نفع شما: پذیرش 24 ساعته

رایج است که هتل­ های بزرگ به علت اجتناب از هرج­ و­مرج، بر روی ساعت پذیرش خود حساس باشند. معمولا در اکثر نقاط ایران، ساعات ورود و خروج پذیرش، دوی بعد از ظهر و 12 ظهر هستند. به این معنی که مسافری که می­خواهد اتاق خود را از هتل مورد­نظر تحویل بگیرد، باید این کار را بعد از ساعت 2 بعد از ظهر روز مربوطه انجام دهد. اگر مسافری خواست که زودتر از این ساعت مدارک پذیرش و کلید اتاق خود را تحویل بگیرد، ناچار است که مبلغی اضافه به هتل بپردازد. این مبلغ اضافه را نیم شارژ می ­نامند. هتل­های مختلف ممکن است که قوانین متفاوتی برای مبلغ نیم شارژ داشته باشند، اما میزان رایج نیم شارژ برابر است با نصف هزینه کامل یک شب اقامت در هتل. از طرف دیگر، مسافر موظف است که اتاق خود را تا قبل از ساعت 12 ظهر روز مربوطه تحویل بدهد. درصورتی که مسافر بخواهد بیش از مقدار تعیین شده در اتاق باقی­ بماند، باید هزینه اضافی را متقبل شود.

هتل اطلس مشهد از این نظر یک امتیاز فوق ­العاده به شما می­دهد: پذیرش 24 ساعته. عبارت پذیرش 24 ساعته در قوانین هتل­ها به این معناست که نیازی نیست نگران ساعت ورود و خروج خود باشید. از روزی که هتل را رزرو می­کنید تا روز آخر رزرو شما، به صورت 24 ساعته و در هر ساعتی از شبانه­ روز که خواستید می­توانید اتاق خود را تحویل بگیرید. درمورد تحویل اتاق به هتل نیز همین قانون وجود دارد. دقت کنید که در صورتی که بخواهید اتاق را یک روز قبل از روز رزروشده تحویل بگیرید، باید هزینه اضافی آن را نیز پرداخت کنید. همچنین اگر می­خواهید اتاق را یک روز پس از تاریخ خروج تحویل بدهید، باز هم موظف به پرداخت هزینه اضافی هستید. فراموش نکنید که تحویل اتاق در روزی به جز روز رزروشده، باید با هماهنگی مسئول پذیرش هتل صورت بگیرد، زیرا ممکن است که اتاق شما برای روز بعدی رزرو شده باشد و امکان تحویل دیرتر از موعد وجود نداشته باشد.

قوانین پذیرش کودکان

قوانین پذیرش کودکان در هتل­ها، در دسته­ای از قوانین قرار می­گیرد که تا حد زیادی به سیاست­های اجرایی هتل وابسته­ اند. این مسائل، از هتلی به هتل دیگر فرق می­کنند. بنابراین، حتما به یاد داشته باشید که قبل از رزرو اتاق در هتل، درمورد قوانین پذیرش کودکان توسط هتل اطلاع پیدا کنید. طبق قوانین کشوری پذیرش هتل­ها، همه هتل­ها موظف اند که کودکان زیر دو سال را (در صورت عدم استفاده از سرویس) به صورت رایگان پذیرش کنند.

درمورد کودکان بالای دو سال، همانطور که گفتیم قوانین متفاوت اند. برخی هتل­ها کودکان زیر شش یا هفت سال را (در صورت عدم استفاده از سرویس) به صورت نیم­بها پذیرش می­کنند. در این مورد هم، باز قوانین هتل اطلس مشهد بسیار به نفع شما هستند. طبق مصوبات هتل اطلس مشهد، پذیرش کودکان زیر 12 سال (در صورت عدم استفاده از سرویس) به صورت نیم­ بها صورت می ­گیرد. تقریبا می­شود ادعا کرد که بزرگ­ترین بازه سنی برای اقامت نیم­بها در بین همه هتل­های کشور، در هتل اطلس مشهد دیده می­شود و از این نظر، یکی از بهترین شرایط را برای کودکان مهیا می­کند.

این مطلب را هم بخوانید: داستان گورستان صخره ای سیراف

آیا قوانین اقامتی هتل اطلس مشهد برای خانم­های مجرد نیز امتیازاتی دارند؟

یکی از معروف­ترین مسائل در هنگام رزرو هتل این است که برخی هتل­ها به خانم­های مجرد به تنهایی اقامت نمی ­دهند. متاسفانه این وضعیت سال هاست که در کشور ما وجود دارد و تا به حال اصلاح نشده است. درصورتی که بخواهید در یکی از این هتل­ها، به عنوان یک خانم مجرد اتاق رزرو کنید ناچار می­ شوید که مدارک یک فرد محرم با خود را نیز همراه داشته باشید تا اتاق به نام دو نفر ثبت شود. با وجود چنین شرایطی در برخی هتل­ها، هتل اطلس مشهد از این ماجرا مستثنی است.

هتل اطلس مشهد همه­ جوره به فکر آسایش و رفاه مشتریان خود است. هدف این هتل، ارائه بهترین و باکیفیت­ترین خدمات به تمامی مسافران زن و مرد است. به همین منظور، هتل اطلس مشهد خانم­ های مجرد را نیز به تنهایی پذیرش می­ کند. کافی است که همراه با خود، مدارک پذیرش معتبری مانند شناسنامه، کارت ملی و … داشته باشید. در این صورت می­توانید مانند مسافرین دیگر، به­راحتی و بدون­نگرانی در هتل اطلس مشهد پذیرش شوید و از تجربه یک سفر خاطره ­انگیز به مشهد لذت ببرید.­­

رپورتاژ آگهی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل