هند وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع هند روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای، به تلاش سازمان های اطلاعاتی خارجی بویژه سازمان های اطلاعاتی چین و پاکستان برای جاسوسی از نیروهای مسلح هند اشاره کرد و از سازمان های حفاظتی کشورش خواست که هرچه سریعتر اقدامات جدید امنیتی برای جلوگیری از دسترسی جاسوسان به اطلاعات حساس را به مرحله اجرا بگذارند.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع هند، کارمندان وزارت دفاع و افرادی که به اطلاعات حساس و مسایل مربوط به نیروهای مسلح دسترسی دارند همچنان هدف نخست سازمان های جاسوسی خارجی قرار دارند.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است: هرچند دستورالعمل های امنیتی بر دستگاه های کپی، تایید هویت تمام کارکنان از سوی پلیس به صورت نامحسوس، دسترسی محدود به بخش های حساس و زیرنظر داشتن رفتار مشکوک انجام می شود اما اتصال این دستگاه ها به اینترنت زمینه جاسوسی را فراهم کرده است.

یک مقام وزارت دفاع هند در این رابطه گفت: مواردی امنیتی اتفاق افتاده است که اطلاعات حساس از طریق فلش ها، سی دی ها و هارد دیسک ها به دست سازمان های اطلاعاتی خارجی رسیده است. همچنین هکرهای چینی با استفاده از دستگاه های «یو.اس.بی» آلوده به ویروس توانسته اند به شبکه های نظامی دسترسی پیدا کنند.

چین برای نخستین بار در ماهنامه خود با نام «علم استراتژی نظامی»، نسبت به واحد جنگ سایبری در ارتش آزادی بخش خلق خود اعتراف کرده است.

چین و پاکستان دو کشور همسایه هند که در زمینه های مختلف از جمله مسایل مرزی مشکلات زیادی با هم دارند، قابلیت های خود در زمینه جنگ سایبری را افزایش داده اند.

یک مقام ارشد اطلاعاتی هند مدعی شده که چین به طور دائم به شبکه های حساس کشورهایی مانند هند، آمریکا، انگلیس و آلمان نفوذ می کند.

به گفته این مقامات، چین حداقل دو واحد هکر و 30 هزار کارشناس رایانه در ارتش استخدام کرده است.

مقامات هندی ادعا کرده اند که تیم های هکر غیرنظامی چین همواره دست به حملاتی در شبکه های حساس این کشور می زنند.

حملات سایبری هدفمند می توانند باعث ممانعت از دسترسی و حتی تخریب شبکه های استراتژیک انرژی و مالی دشمن شوند.

اگرچه کشورهای گوناگون در حال ارتقاء توانمندی های خود برای مقابله با حملات سایبری هستند اما گفته می شود که هند در حال تاسیس یک مرکز دستور سایبری است.

جاسوسی سال گذشته سازمان اطلاعاتی آمریکا از پیام ها و ایمیل ها در هند ، سبب اعتراض شدید دهلی به واشنگتن شد.

براساس گزارش های منتشر شد، هند پنجمین کشور بزرگ در فهرست جاسوسی سایبری آمریکا است. گفته شده سازمان جاسوسی ان.اس.ای، سه میلیارد اطلاعات از شبکه های کامپیوتری در هند جمع آوری کرده است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا