نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موتورولا X40 رونمایی شد

طبق گزارش هفته گذشته، موتورولا رویدادی برای رونمایی از جدیدترین پرچمدار خود ، X40 برگزار کرده است. این رویداد اکنون به پایان رسیده است و X40  با نام Edge 40 به شکلی چشم نواز عرضه شده است.

به نظر می رسد گمانه زنی ها در مورد این دستگاه درست بوده است چرا که X40 به اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز است.

این پرچمدار به عنوان اولین گوشی این شرکت با رفرش ریت 165 هرتزی نمایشگر آن، رد دیگری در تاریخ موتورولا به جای خواهد گذاشت. این دستگاه به اندازه آخرین ROG Phone 6 Pro چشمگیر است!

طبیعتاً با چنین ترکیبی، قابلیت بازی در آن از ذهن می‌گذرد و X40 کاملاً توانایی استفاده به این منظور را دارد. همچنین قابلیت بازی آن از طریق صفحه نمایش 6.7 اینچی با وضوح 1080 در 2400 به نمایش در می‌آید. پنل OLED همچنین از HDR10+ پشتیبانی می‌کند، و کاهش نور DC باعث از بین رفتن پرش نور در صفحه در تنظیمات روشنایی کم می‌شود.

باتری 4600 میلی آمپری این گوشی از شارژ سیمی با سرعت 125 وات و از شارژ بی سیم تا حداکثر 15 وات پشتیبانی می‌کند. همچنین دو سیم کارته است، اما از جایگاه MicroSD برای سیمکارت دوم استفاده می‌شود. و عدم وجود جک هدفون 3.5 نیز کمی ناامیدکننده است.

گزینه‌های ذخیره‌سازی سعی در ارائه موارد حافظه مورد نیاز کاربران را دارد. و تا 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 در دسترس خواهد بود. همچنین از گزینه‌های رم متفاوت 8 یا 12 گیگابایت LPDDR5X برخوردار خواهد بود.

این بار، موتورولا به جای دوربین 200 مگاپیکسلی X30، از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچ استفاده کرده‌است. ابعاد پیکسل‌ها به 1.0 میکرومتر کاهش یافته و برای ترکیب 4 در 1 فعال است. همچنین شامل تثبیت کننده OIS می‌شود.

دوربین ثانویه نیز روی ۵۰ مگاپیکسل تنظیم شده است و هم به عنوان یک دوربین واید و هم دوربین ماکرو عمل می کند. آخرین دوربین قسمت پشتی یک دوربین پرتره ۱۲ مگاپیکسلی است. در جلو، یک دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی در مرکز حفره صفحه نمایش قرار دارد.

پوشش گوریلا گلس ویکتوس در پشت آن تایید شده است، اما از تایید آن برای نمایشگر اطلاعاتی وجود ندارد. همچنین اطلاعات موجود درباره ساخت قاب آن از آلومینیوم و دریافت گواهی ضد آب و گرد و غبار IP68 درست است.

زمان و قیمت عرضه

قیمت Moto X40 برای مدل پایه آن(8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی) 487 دلار است، و قیمت آن می‌تواند تا 617 دلار برای بهترین نسخه، با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه، افزایش یابد. احتمالاً قیمت آن در خارج از کشور بیشتر خواهد بود.

در حالی که X40 برای پیش خرید در چین در دسترس است، هنوز زمان عرضه همتای غربی آن مشخص نیست. اگر تاریخ عرضه Edge 30 یک شاخص باشد، می‌توان انتظار داشت جانشین آن تا ماه می سال 2023 عرضه شود.

منبع:تکناک

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل