رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه مشکل ما در نظام سیاستگذاری و حکمرانی این است که با تعدد انگیزهها و گرایشها مواجهیم، گفت: این موضوع مانع نمیشود کسانی که اکنون مسئولیتی را پذیرفتهاند ذرهای سستی به خرج بدهند.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در نشست ارائه و نقد الگوی اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه از ما سوال میکنند از دانشگاهها چه خبر؟ این دو سه ماه توجه به دانشگاه زیاد بود. ما چهار ورودی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ داشتیم و فقط نود و هشتیها یکترم در دانشگاه بودند و مابقی دانشگاه را ندیده بودند و ۲.۵ سال جای دیگری تربیت شدند و اثر گرفتند و وقتی آمدند آنها را در فضایی دیدیم که متعجب شدیم.
وی افزود: آموزش و پرورش زودتر به فکر افتاد و مدارس زودتر باز شدند، اما دانشگاهها مشکلات زیادی داشتند و بعد از تعطیلات نوروز که بازگشایی شدند، متوجه شدیم محیط متفاوت است و با شرایط متفاوتی مواجه هستیم.
رستمی با اشاره به اینکه هرکس آنچه از اعمال خودش به سمت خداوند می فرستد اگر از بهترین و خالصترین اعمال باشد خداوند بهترین مصلحتها را برای وی در نظر میگیرد گفت: اگر این حرکت در تمام بدنه آموزش و پرورش و از درون تک تک آحاد این جامعه تا مجموعههایی که در این حوزه ایفای وظیفه میکنند تسری یابد در این صورت آنچه که رخ میدهد چون با نیت خالص برای خداوند است، آثار و برکاتی را در پی میآورد.
وی ادامه داد: مشکل ما در نظام سیاستگذاری و حکمرانی این است که با تعدد انگیزهها و گرایشها مواجهیم؛ ولی اینها مانع نمیشود کسانی که اکنون مسئولیتی را پذیرفتهاند ذرهای سستی به خرج بدهند. شما در وضعیت مهمی قرار گرفتهاید و بدون تردید مهمترین سنگر نظام که باید طراحی و ارزیابی شود سنگر تعلیم و تربیت در مدارس است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه مهمترین دانشگاه کشور بدون تردید دانشگاه فرهنگیان است؛ چه بپذیریم و اهتمام داشته باشیم و چه نداشته باشیم گفت: خروجی دانشگاه فرهنگیان، خروجی به وسعت تمام کشور در همه دوران خواهد بود. دانشگاه فرهنگیان حل مسائل را به عنوان محور مأموریتهایش مدنظر دارد و هیچ کدام از دانشگاهها به اندازه تربیتِ معلمی که قرار است سرنوشت یک نسل را رقم بزند نیست اما در عرصه عمل چقدر به این موضوع توجه میشود؟.
رستمی تاکید کرد: هیچ کدام از بی مهریها، کم توجهیها و سنگاندازیها نباید مانع حرکت شما بشود. در این حرکت دشمن را به عنوان مجموعه هوشمند، طراح و مانعتراش باید ببینید. حتما اگر بخشی از مانعتراشیها، ناشی از غفلت باشد، بخشهایی نیز ناشی از طراحی دشمن است.
وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: چون در مهمترین سنگر هستید، نرسیدن امکانات، فقدان همفکری، عدم اشراف و توجه به سنگر شما هیچ کدام نباید مانع رزمندگی و مجاهدت شما بشود. خودتان را در شرایط جنگ در خرمشهر درنظر بگیرید. هرچند امکانات نمیرسید، اما آنها که باید ایستادگی میکردند، ایستادگی کردند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: ما هیچ وقت امکانات کافی نداشتیم، اما اتفاقاتی که رقم میخورد به اندازه همت و اهتمامی است که برخی در راه هدفشان دارند. اجازه ذرهای غفلت و سستی حتی به دلیل بی توجهی دیگران و عدم گسیل امکانات ندهید. قطعاً یاری خداوند را هم خواهید داشت. یکی از مشکلات ما در حوزه سندها تأخیر در اجرا تا حدی است که از دوره بازنگری هم میگذرد.
وی ادامه داد: باید دومین بازنگری سندتحول بنیادین آموزش و پرورش را هم تاکنون انجام میدادیم که انجام نشده است. با این حال نباید مانع حرکت شما در راستای گسیل داشتن نظام تعلیم و تربیت به سمت اهدافش شود.
No tags for this post.