نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اختصاص دوهزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به دغدغه‌ نوسازی و بازسازی خوابگاه‌ها و اماکن فرسوده در دانشگاه‌ها، بیان کرد: یک اتفاق خوب در سال جاری رقم خورد و آن هم این بود که در بودجه‌ای که تحت‌عنوان مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده دانشگاه‌ها، عدد بیست‌میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود را با تلاش بسیار به دوهزار میلیارد تومان رساندیم و مصوب شد. این کمک برای دانشگاه‌ها هم در زمینه‌ فضاسازی، هم محوطه‌سازی و هم تعمیر و تجهیز قابل مصرف است.

دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر دو روزه خود به استان فارس، در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه‌، با اشاره به نقشه‌ی کلی آموزش عالی کشور گفت: باید ببینیم کجا هستیم و به چه سمتی می‌خواهیم برویم و آیا این مسیری که الان داریم در آن حرکت می‌کنیم، مسیر درستی است یا خیر؟

 معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به اینکه تقریبا سه درصد بودجه‌ی عمومی کشور به آموزش عالی اختصاص می‌یابد، بیان کرد: باید همین اعتبارات را به شیوه درست مدیریت کنیم.

 او خطاب به رئیس دانشگاه شیراز گفت: خواسته‌ من این هست که جلسات مدیریت آموزش عالی استان را به‌طور مستمر تشکیل دهید و روی مسائل کلان آموزش عالی استان همفکری کنید.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم، سند تحول و بحث افزایش بهره‌وری است؛ عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین  نهادهایی که می‌تواند در زمینه بهره وری  ایفای نقش بکند، دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش رشته‌ گرایش‌هایی که مورد نیاز جامعه نیستند گفت: باید ظرفیت آموزش عالی رایگان را برای رشته‌هایی بگذاریم که به کشور و جامعه نفع می‌رسانند.

خطیبی با بیان اینکه باید روی مولدسازی منابع کار کنیم، تأکید کرد: ما نیاز به توسعه‌ی فضای کالبدی آموزش عالی نداریم و تا پروژه‌های نیمه‌تمام تمام نشود؛ هیچ پروژه‌ی جدیدی غیر از خوابگاه‌ها به‌ویژه خوابگاه‌های متأهلی کلنگ نخواهیم زد.

به‌ گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، وی به ترمیم حقوق کارکنان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قرار شد که یک‌میلیون تومان به حقوق کارکنان اضافه شود و ده درصد هم حق اولاد و عائله‌مندی اضافه شد.

معاون اداری مالی وزارت علوم در پایان با اشاره به دغدغه‌ی نوسازی و بازسازی خوابگاه‌ها و اماکن فرسوده در دانشگاه‌ها، بیان کرد: یک اتفاق خوب در سال جاری رقم خورد و آن هم این بود که در بودجه‌ای که تحت‌عنوان مقاوم‌سازی فضاهای فرسوده دانشگاه‌ها، عدد بیست‌میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود را با تلاش بسیار به دوهزار میلیارد تومان رساندیم و مصوب شد. این کمک برای دانشگاه‌ها هم در زمینه‌ی فضاسازی، هم محوطه‌سازی و هم تعمیر و تجهیز قابل مصرف است.

خروج از نسخه موبایل