نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاثیر رویدادهای سیاسی بر خواب

سینا

رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان‌شناختی، خواب و رفاه عاطفی داشته باشند. در حالی که خرد متعارف معتقد است که رویدادهای بسیار مورد انتظار، مانند انتخابات، ممکن است باعث استرس و اختلال در رفاه شوند، تحقیقات کمی برای بررسی این ارتباط منتشر شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، محققان نشان داده‌اند که چگونه رویدادهای سیاسی-اجتماعی عمده می‌توانند تأثیرات جهانی بر خواب داشته باشند که با تغییرات قابل‌توجهی در خلق و خوی، رفاه و مصرف الکل عمومی همراه است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که چگونه رویدادهای سیاسی تفرقه‌انگیز تأثیر مخربی بر طیف گسترده‌ای از عوامل مرتبط با خلق و خوی عمومی دارند.

نویسنده مقاله تونی کانینگهام، گفت: “بعید است که این یافته ها با توجه به آشفتگی های سیاسی چند سال گذشته برای بسیاری شوکه کننده باشد.” “نتایج ما احتمالاً منعکس کننده بسیاری از تجربیات خود ما در مورد رویدادهای بسیار استرس زا است، و ما احساس کردیم که این فرصتی است برای تایید علمی این فرضیات.”

این تیم روزانه 437 شرکت‌کننده در ایالات متحده و 106 شرکت‌کننده بین‌المللی را بین 1 تا 13 اکتبر 2020 (قبل از انتخابات) و 30 اکتبر تا 12 نوامبر 2020 (روزهای اطراف انتخابات) به عنوان بخشی از یک مطالعه بزرگتر بررسی کرد که به بررسی خواب و پیامدهای روانی همه گیری COVID-19. شرکت کنندگان مدت و کیفیت خواب، مصرف الکل و تجربه کلی استرس ذهنی خود را گزارش کردند. پاسخ‌های آن‌ها نشان‌دهنده کاهش میزان خواب و کارایی و همچنین افزایش استرس، خلق منفی و افزایش مصرف الکل در دوره انتخابات بود. در حالی که یافته‌های مشابه در سطح پایین‌تری در شرکت‌کنندگان غیرآمریکایی مشاهده شد، بدتر شدن عادات سلامتی تنها به طور قابل‌توجهی با خلق و خو و استرس در میان ساکنان ایالات متحده مرتبط بود.

نظرسنجی‌های روزانه که هر روز صبح ساعت 8 صبح به وقت محلی ارائه می‌شد، از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا خواب شب قبل را با ثبت ساعت خواب، زمان لازم برای به خواب رفتن، تعداد بیدار شدن از خواب در طول شب، زمان بیداری صبح، و زمان خوابیدن در طول شب ارزیابی کنند. روز. آنها همچنین مصرف الکل شب گذشته را ثبت کردند. خلق با استفاده از یک پرسشنامه معتبر و همچنین سوالات یک ابزار استاندارد غربالگری افسردگی ارزیابی شد.

در رابطه با خواب، شرکت کنندگان آمریکایی و غیرآمریکایی گزارش دادند که خواب خود را در آستانه انتخابات از دست داده اند. با این حال، پاسخ دهندگان آمریکایی در روزهای نزدیک به انتخابات زمان کمتری در رختخواب داشتند. در خود شب انتخابات، شرکت‌کنندگان آمریکایی گزارش دادند که اغلب در طول شب از خواب بیدار می‌شوند و بازده خواب ضعیف‌تری را تجربه می‌کنند.

شرکت‌کنندگان آمریکایی که قبلاً نوشیدن الکل را گزارش کرده‌اند، به طور قابل‌توجهی مصرف خود را در سه روز در طول دوره ارزیابی افزایش دادند: هالووین، روز انتخابات، و روزی که رسانه‌های بیشتری از انتخابات فراخوانده بودند، شنبه، 7 نوامبر. در میان شرکت‌کنندگان غیرآمریکایی، هیچ تغییری مشاهده نشد.

تجزیه و تحلیل نشان داد که سطوح استرس تا حد زیادی برای شرکت کنندگان آمریکایی و غیر آمریکایی در دوره ارزیابی در اوایل اکتبر ثابت بود، اما افزایش شدید استرس گزارش شده برای هر دو گروه در روزهای منتهی به انتخابات 3 نوامبر وجود داشت. پس از اعلام رسمی انتخابات در 7 نوامبر، سطوح استرس به طور چشمگیری کاهش یافت. این الگو هم برای ساکنان ایالات متحده و هم برای ساکنان غیر ایالات متحده وجود داشت، اما تغییرات در سطح استرس در شرکت کنندگان ایالات متحده به طور قابل توجهی بیشتر بود.

شرکت کنندگان آمریکایی الگوی مشابهی را با افسردگی گزارش کردند که همتایان غیرآمریکایی آنها تجربه نکردند. با این حال، شرکت کنندگان غیرآمریکایی روز پس از اعلام انتخابات، کاهش قابل توجهی در خلق و خوی منفی و افسردگی گزارش کردند.

کانینگهام گفت: “این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد بین تغییرات گزارش شده قبلی در خلق و خوی عمومی روز انتخابات و خواب شب انتخابات رابطه وجود دارد.” «علاوه بر این، تنها این نیست که انتخابات ممکن است بر خواب تأثیر بگذارد، بلکه شواهد نشان می‌دهد که خواب ممکن است بر مشارکت مدنی و مشارکت در انتخابات نیز تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر رابطه بین خواب و انتخابات نیز دو طرفه باشد، برای تحقیقات آینده مهم است که مشخص شود چگونه خلق و خوی عمومی و استرس تأثیرات خواب منتهی به انتخابات ممکن است بر نتیجه آن تأثیر بگذارد یا حتی آن را تغییر دهد.

مترجم: الهام شارخی

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل