نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا شما فرازمینی صحبت می کنید

سینا

وقتی متوجه می شویم که در جهان تنها نیستیم، بشریت چه می کند؟ یک مرکز تحقیقاتی جدید در سراسر جهان در دانشگاه سنت اندروز دانش جهانی را ترکیب می کند تا بشر را برای چنین اتفاقی و نحوه واکنش ما آماده کند.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر جان الیوت، پژوهشگر افتخاری در دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه سنت اندروز و هماهنگ کننده هاب، گفت: «داستان های علمی تخیلی مملو از کاوش های تأثیر بر جامعه بشری پس از کشف و حتی مواجهه با آن است، زندگی یا هوش در جای دیگر. اما ما باید از تفکر در مورد تأثیر آن بر بشریت فراتر برویم. ما باید دانش تخصصی خود را نه تنها برای ارزیابی شواهد، بلکه برای در نظر گرفتن واکنش اجتماعی انسان، هماهنگ کنیم، زیرا درک ما پیشرفت می کند و آنچه می دانیم و آنچه نمی دانیم منتقل می شود. و زمان انجام این کار اکنون است.»

او ادامه می‌دهد: «اسکن سیگنال‌های فرضی فرازمینی برای ساختارهای زبان و پیوست کردن معنا، فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است که طی آن، دانش ما در بسیاری از مراحل با یادگیری «فراز زمینی» پیشرفت خواهد کرد.

توجه محدودی به این موضوع شده است، یک استثنای نادر انجمن سلطنتی است که در سال 2010 یک جلسه بحث و گفتگو علمی در مورد “تشخیص حیات فرازمینی و پیامدهای آن برای علم و جامعه” برگزار کرد، پس از آن مدیر وقت ایالات متحده مازلان عثمان، دفتر امور فضایی سازمان ملل (UNOOSA)، ناچار شد اخبار نوظهور منصوب شدن او به عنوان “سفیر بیگانه” را رد کند.

در حال حاضر رویه‌ها و نهادهایی با سازمان ملل متحد برای مقابله با تهدید ناشی از برخورد سیارک‌ها بر روی زمین ایجاد شده است، اما چیزی مشابه برای دریافت سیگنال رادیویی از E.T وجود ندارد.

در حال حاضر، تنها پروتکل‌های توافق شده «تماس» موجود، پروتکل‌هایی هستند که توسط خود جامعه SETI در سال 1989 تنظیم شده‌اند، که آخرین بار در سال 2010 مورد بازنگری قرار گرفتند. با تمرکز کامل بر رفتار علمی عمومی، آنها آرمان‌های غیرقابل اجرا را تشکیل می‌دهند و برای مدیریت مفید نیستند. در عمل فرآیند کامل جستجو، رسیدگی به شواهد کاندید، تأیید تشخیص ها، تجزیه و تحلیل و تفسیر پس از تشخیص، و پاسخ بالقوه.

مرکز SETI Post-Detection Hub برای اولین بار یک “خانه” دائمی برای هماهنگی توسعه یک چارچوب کاملاً جامع فراهم می کند، که اعضای علاقه مند SETI و جوامع دانشگاهی گسترده تر و همچنین کارشناسان خط مشی را گرد هم می آورد تا روی موضوعاتی از رمزگشایی پیام کار کنند. و تجزیه و تحلیل داده ها برای توسعه پروتکل های نظارتی، قانون فضایی، و استراتژی های تاثیر اجتماعی.

دکتر الیوت گفت: «آیا هرگز پیامی از E.T. دریافت خواهیم کرد؟ ما نمی دانیم. ما همچنین نمی دانیم چه زمانی این اتفاق می افتد. اما ما می‌دانیم که نمی‌توانیم از نظر علمی، اجتماعی و سیاسی برای رویدادی که فردا به واقعیت تبدیل می‌شود و نمی‌توانیم از عهده سوء مدیریت آن برآییم، آماده نباشیم.»

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل