چگونه بنز به یکی ازامن ترین خودروها تبدیل شد؟

محصولات بنز را می توان یکی از امن ترین خودروهای جهان محسوب کرد زیرا خودروهای ساخته شده توسط این شرکت در بیشتر تست های امنیتی، نمرات قابل قبول و مناسبی اخذ می کنند.

به گزارش سیناپرس، یکی از تست های مهم امنیت خودروها در قاره اروپا و آمریکای شمالی، تست گوزن است. این تست از آزمون های رانندگی سوئد می آید که در آن از داوطلبان سوال می شود که اگر در مسیر برخورد با گوزن قرار گرفتند، باید به کدام سمت منحرف شوند. پاسخ صحیح به این پرسش، توقف کامل است زیرا هنگامی که یک گوزن تصمیم می گیرد از جاده ای عبور کند، متوقف نمی شود.

در بسیاری از مناطق جهان، آزمایش گوزن به دلایل واضح به عنوان مانور تغییر خط دوگانه شناخته می شود. در هر صورت، هدف آن ارزیابی پایداری یک خودرو است، زیرا مجبور کردن ناگهانی یک وسیله نقلیه به انحراف به سمتی خاص و توقف کامل، خودرو را به شدت ناپایدار می کند.

این روزها، اکثر تولیدکنندگان بزرگ ایده ایجاد خودروهای امن و بدون تصادف را پذیرفته اند و در مورد مرسدس هدف این است که تا سال ۲۰۵۰ به آن دست یابد.

از آنجایی که سیستم‌ های تعلیق و پایداری خودروهای نسل گذشته به سیستم ‌های کمک راننده پیشرفته ‌تر  ADAS  تبدیل شده ‌اند، محافظت از رانندگان در مقابل تصادفات  اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش سیناپرس، واحد تحقیقات تصادفات مرسدس از سال ۱۹۶۹ در حال بازسازی تصادفات بوده و تاکنون بیش از ۵ هزار تصادف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. امروزه، استفاده از فناوری های پیشرفته واقعیت افزوده کار را یک گام جلوتر می ‌برد و تیم ‌هایی در هند و چین در حال تبادل داده ‌ها با تیم‌ه ای مهندسی در آلمان هستند. ایده توسعه سیستم های ایمنی  بنز تلاش می کند که تفاوت های منطقه ای در الگوهای تصادف را توضیح دهد.

به تازگی یک ابزار دیجیتالی به نام داشبورد ایمنی جاده مرسدس بنز با رضایت رانندگان بر روی داده های ناشناس ارائه شده است. به کمک این ابزار، اطلاعات ارزشمندی از خودروهای مرسدس جمع آوری شده است تا مشخص شود کدام مکان های شهری خطر بیشتری برای رانندگان دارند. به این ترتیب موقعیت مکانی GPS نقاط احتمالی برخورد را شناسایی کرده و جزئیات آن توسط یک الگوریتم هوشمند تجزیه و تحلیل می شود.

در ادامه اطلاعات بر روی نقشه‌های دیجیتال نمایش داده می ‌شود تا مقامات محلی و خدمات اضطراری بهتر بفهمند که چه اقداماتی برای ایمن ‌تر کردن آن مناطق انجام دهند. حداقل در حال حاضر، تاکید بر کاربران آسیب ‌پذیر جاده و مناطق اطراف مدارس، مهد کودک ‌ها و دانشگاه‌ ها است.

به گزارش سیناپرس، به موازات این طرح، یک پروژه آزمایشی در هلند در حال ایجاد تصویری دقیق از این موضوع است که کدام جاده‌ ها خطرناک ‌تر هستند. این سامانه به سایر وسایل نقلیه به‌ طور مستقیم و همچنین یک مرکز کنترل، هشدار های لازم را ارائه می‌ دهد. این چیزی است که مرسدس در اوایل دهه ۲۰۰۰ در مورد آن صحبت می کرد و اکنون، با موفقیت به این  فناوری دست پیدا کرده است. به این ترتیب می توان درک کرد که چرا امنیت خودروهای ساخته شده توسط مرسدس بنز همواره در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا