بهبود وضعیت داروی آنتی بیوتیک در داروخانه های همدان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهبود وضعیت داروی آنتی بیوتیک در استان همدان خبر داد.
دکتر قدرت اله رستمی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: وضعیت دارویی به ویژه داروی آنتی بیوتیک در همدان بهبود یافته و توزیعات دارو چند برابر شده است.
وی ادامه داد: برخی بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی که در فصل تابستان با آن مواجه بودیم کاهش یافته و به این ترتیب برخی نیازهای دارویی از جمله نیاز به سرم کاهش یافته است.
معاون غذا و داروی علوم پزشکی از تقسیم بندی و توزیع عادلانه دارو در داروخانه ها خبر داد و گفت: تعداد داروهایی که در هر داروخانه توزیع می شود مجدد شارژ شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر رستمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز به سرم به همراه تولید آن همخوانی دارد و شهروندان باید از خرید و تشخیص خودسرانه آنتی بیوتیک ها به ویژه برای کودکانشان خودداری کنند چرا که بسیاری از بیماری های کنونی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد و اگر فردی احساس کرد دوره چهار الی پنج روز بعد از بیماری بهبود پیدا نکرده باید به پزشک مراجعه کند و از اقدام مستقیم به داروخانه خودداری کند.
وی گفت: برخی خانواده ها هنگام مواجهه با بیماری چندین روز بعد از دریافت دارو خودسرانه دارو را قطع می کنند و این امر موجب مقاومت بدن در برابر دارو در دفعات بعدی می شود و این موضوع در دفعات بعدی برای فرد مشکل ایجاد می کند.
گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا