راه های جدید برای ادامه رشد قهوه در آب و هوای متغیر

به گزارش سیناپرس همدان، تیمی از نویسندگان از اوگاندا و بریتانیا با پیشینه گیاه‌شناسی، کشاورزی و صنعت قهوه مقاله‌ای را در مجله Nature Plants منتشر کرده‌اند و به این نکته اشاره کرده‌اند که تولیدکنندگان قهوه در جهان به زودی مجبور به یافتن راه‌های جدیدی برای پرورش گیاه محبوب دانه‌ها شوند. به دلیل تغییرات آب و هوایی در مقاله خود، این گروه سه گزینه احتمالی پیش روی تولیدکنندگان قهوه و گزینه ترجیحی آنها را تشریح می کند.

کشاورزان از جمله افرادی هستند که احتمالاً تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرند. در این تلاش جدید، محققان به تأثیر تغییر آب و هوا بر تولید دانه قهوه نگاه کردند. آنها خاطرنشان می کنند که در برخی از مکان هایی که گیاهان دانه قهوه رشد می کنند، دما در حال تغییر است و بارندگی پایدارتر می شود. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که تولید دانه های قهوه را در معرض خطر قرار می دهد.

محققان دریافتند که تقریباً مطمئناً تولیدکنندگان قهوه باید تغییراتی در نحوه رشد دانه های خود انجام دهند. آنها پیشنهاد می کنند که سه گزینه اصلی وجود دارد: آنها می توانند به مناطق مناسب تر نقل مکان کنند، نحوه نگهداری از گیاهان خود را تغییر دهند یا به انواع مختلف دانه های قهوه روی بیاورند. محققان پیشنهاد می کنند که گزینه سوم قابل اجراترین است.در حال حاضر، بیشتر مردم جهان قهوه ای می نوشند که از دانه های قهوه عربیکا یا روبوستا تهیه می شود. و طی چندین سال گذشته، بازده هر دو کاهش یافته است زیرا خشکسالی تولید را در بسیاری از مناطق محدود کرده است. برای حفظ جریان قهوه، محققان به پرورش دهندگان قهوه پیشنهاد می کنند که به گیاهان دانه قهوه لیبریکا روی بیاورند.

آنها خاطرنشان می کنند که این تنوع در تعدادی از سایت ها آزمایش شده است و نشان داده شده است که بهتر می تواند شرایط آب و هوایی متغیر را تحمل کند. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که لوبیا پس از بلوغ روی گیاهان باقی می ماند که برداشت را آسان تر می کند.

محققان اذعان می‌کنند که جابجایی معایبی دارد، مثلاً لوبیاها پوست سفت‌تری دارند که پردازش آنها را دشوارتر می‌کند. آنها همچنین در صورت عدم برداشت به محض رسیدن می توانند شروع به تخمیر کنند که طعم قهوه را خراب می کند. اما محققان نتیجه می‌گیرند که این تغییر ارزش آن را دارد زیرا در سال‌های آینده، کشاورزان ممکن است کشت دانه‌های عربیکا را به اندازه کافی برای برآورده کردن تقاضا غیرممکن بدانند.

منبع :phys.org

مترجم: کیانوش کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا