نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاهش 70 درصدی بارندگی در همدان

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی همدان از کاهش 70 درصدی میزان بارش ها دراستان همدان خبر داد.

روح اله زاهدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون در مقایسه با میانگین بلند مدت 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال زراعی از مهر ماه هر سال آغاز می شود و این آمار  مربوط به ابتدای مهر ماه تا کنون است همچنین سامانه قبلی که در روزهای گذشته شاهد بارش هایی در همدان بودیم در مجموع 4 میلیمتر بارندگی داشتیم و این رقم در برخی نقاط استان 10 میلی متر بوده است.

زاهدی  به میزان بارش های سال  زراعی جاری تا کنون اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری 21.4 دهم میلیمتر بارندگی داشتیم که این رقم  در میانگین بلند مدت 93 میلیمتر بوده است.

وی همچنین به وضعیت دمایی استان همدان اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان در پاییز امسال نسبت به میانگین بلند مدت یک درجه افزایش داشته و به این ترتیب می توان گفت پاییز گرمتری را پشت سر  گذاشتیم.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در روزهای آینده  با ابرناکی صبحگاهی همراه خواهیم بود اما این وضعیت در اواسط هفته تغییر خواهد کرد و هوایی صاف خواهیم داشت.

زاهدی با بیان اینکه  با پیش بینی وضعیت هوا تا پایان هفته جاری شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود، گفت: آلودگی های صنعتی در محیط های شهری و صنعتی را شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای همدان بین سه درجه سانتی گراد زیر صفر و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر نوسان داشته است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز شهرستان رزن با  پنج درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین نقطه استان و اسدآباد با 12 درجه سانتی گراد بالای صفر  گرمترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

گزارش: سحر فرامرزدوست

خروج از نسخه موبایل