نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتباط خوراکی ها با باکتری های روده و تاثیر آن ها بر بیماری های قلبی

به گزارش سیناپرس همدان، تحقیقات جدید در کلینیک کلیولند ارتباط بین آنچه می خوریم و نحوه تأثیر میکروبیوم روده بر استعداد ابتلا به بیماری های مختلف را گسترش می دهد، در این مورد، چگونه یک محصول جانبی خاص تولید شده توسط میکروب روده با خطر نارسایی قلبی مرتبط است.

بر اساس یافته‌های منتشر شده در Circulation: Heart Failure، سطوح بالای فنیل استیل گلوتامین (PAG  (، محصول جانبی که هنگام تجزیه میکروب‌های روده پروتئین رژیم غذایی ایجاد می‌شود، می‌تواند مستقیماً با افزایش خطر و شدت نارسایی قلبی مرتبط باشد.

یافته های جدید درک محققان را از چگونگی ارتباط میکروبیوم روده از طریق سطوح PAG با خطرات بیماری قلبی بهبود می بخشد و رویکردهای بالقوه ای را برای اصلاح خطرات مرتبط با PAG از طریق مداخلاتی مانند رژیم غذایی و استفاده از مسدودکننده های گیرنده بتا پیشنهاد می کند.همچنین نشان داده شد که سطوح PAG با انواع نارسایی قلبی مطابقت دارد. برای مثال، افزایش PAG خون در افراد مبتلا به نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده مشاهده شد، وضعیتی که در آن عضله قلب به اندازه کافی در بین ضربان‌ها شل نمی‌شود و بیش از حد سفت می‌شود، که باعث می‌شود کمتر بتواند خون را پر کند و در نتیجه پمپ کند.

Stanley Hazen، پزشک، رئیس بخش علوم قلب و عروق و متابولیک در مؤسسه تحقیقاتی لرنر، می گوید: اندازه گیری سطح PAG خون می تواند ارزش قابل توجهی برای پیش بینی افراد در معرض خطر نارسایی قلبی ارائه دهد. داده‌ها دلیل محکمی را ایجاد می‌کنند که در دسترس قرار دادن این آزمایش برای پزشکان به زرادخانه آزمایش‌های تشخیصی نارسایی قلبی آنها می‌افزاید.

تیمی به رهبری دکتر هازن، که همچنین به عنوان رئیس بخش پیشگیرانه قلب و عروق خدمت می کند، قبلاً در مطالعه ای در سال 2020 در Cell، ارتباط بین PAG و بیماری های قلبی عروقی، از جمله خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ را کشف کردند. در آن مطالعه نشان داده شد که PAG بر عملکرد گیرنده های آدرنرژیک روی پلاکت ها تأثیر می گذارد و بر عملکردهایی مانند خطر لخته شدن خون تأثیر می گذارد.

این مطالعه جدید به سایر عملکردهای بالقوه PAG با تمرکز بر نارسایی قلبی عمیق‌تر شد. تیم محققین دریافتند که سطوح PAG با خطرات نارسایی قلبی از طریق داده‌های بیمار از هزاران بیمار در دو گروه مطالعه مستقل، یکی از اروپا و دیگری در ایالات متحده مرتبط است. مکانیسم ارتباط PAG با نارسایی قلبی و پایه ای برای مقابله با اثرات آن را درک کنید.

دکتر هازن می گوید: این مطالعه به طور قابل ملاحظه ای گستره ارتباط احتمالی بین رژیم غذایی ما و نحوه عملکرد میکروبیوم روده ما به عنوان فیلتر رژیم غذایی را افزایش می دهد و بر استعداد ابتلا به بیماری های مختلف تأثیر می گذارد. در این مورد، میکروب های روده متابولیتی را از اسید آمینه فنیل آلانین موجود در پروتئین رژیم غذایی، بر عملکرد یک سلول عضلانی قلب تاثیر منفی می گذارد.

هدف قرار دادن PAG برای حل یک وضعیت بهداشتی بحرانی

حدود 6.2 میلیون بزرگسال آمریکایی دچار نارسایی قلبی هستند، وضعیتی که در آن قلب نمی تواند خون و اکسیژن کافی را برای رفع نیازهای بدن پمپ کند. درمان‌های موجود شامل تغییر سبک زندگی، مانند کاهش سدیم یا داروها است.

دبلیو اچ ویلسون تانگ، مدیر تحقیقات نارسایی قلبی و پیوند در دانشگاه گروه پزشکی قلب و عروق، و یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: علی‌رغم آخرین پیشرفت‌ها در درمان‌های دارویی و دستگاهی، نارسایی قلبی همچنان یکی از علل اصلی مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده و سراسر جهان است. این مطالعات نشان می‌دهند که درک بهتری در مورد اینکه چگونه می‌توانیم سطوح PAG را تغییر دهیم و خطر نارسایی قلبی را کاهش دهیم ارزش بررسی دارد.

در مطالعات اولیه روی PAG در سال 2020، دکتر هازن، تانگ و همکاران نشان دادند که چگونه PAG بر گیرنده‌های آدرنرژیک متعدد در سلول‌ها تأثیر می‌گذارد، از جمله گیرنده بتا آدرنرژیک که بتا بلوکرها را هدف قرار می‌دهند. این مطالعات شامل شواهدی برای استفاده از داروهایی مانند کارودیلول برای مقابله با اثرات PAG بود.

یکی از گام‌های بعدی که تیم دکتر هازن روی آن تمرکز می‌کند، شناسایی باکتری‌ها و آنزیم‌های آن‌ها است که به تولید PAG کمک می‌کنند و توسعه روش‌های درمانی برای کاهش  خطرات است. دکتر هازن می گوید که مداخلات غذایی می تواند به طور بالقوه به کاهش خطر کمک کند.

منبع :medicalxpress

مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل