دستکاری رژیم غذایی و مقاومت در برابر مواد سمی

به گزارش سیناپرس همدان، یک مطالعه در دانشگاه موناش نشان داده است که حذف یک اسید آمینه ضروری از رژیم غذایی باعث تحمل مواد شیمیایی مانند نیکوتین می شود. حذف اسید آمینه همچنین می تواند به طور بالقوه محافظت در برابر آسیب های فیزیکی مانند جراحی یا شیمی درمانی ایجاد کند. مطالعه محققان دانشکده علوم زیستی امروز در Open Biology منتشر شده است و پیامدهای گسترده ای برای بهبود نتایج سلامت دارد. تیم تحقیقاتی رابطه بین اسیدهای آمینه رژیم غذایی و تحمل استرس را با استفاده از مگس میوه معمولی مگس سرکه مگس سرکه ملانوگاستر بررسی کردند.

آنها با خواندن یک محیط شیمیایی تعریف شده برای مگس سرکه دریافتند که محدود کردن مگس های بالغ از یک اسید آمینه ضروری به طور کلی در برابر دوز کشنده حشره کش طبیعی، نیکوتین، محافظت می کند.

Tahlia Fulton، نویسنده این مطالعه، و دانشجوی دکتری دانشکده علوم زیستی گفت: این محافظت بسته به اسید آمینه محدود شده، و مدت و شدت محدودیت آن متفاوت است. مطالعه ما بینش های جدیدی را در مورد پاسخ های فیزیولوژیکی به محدودیت اسیدهای آمینه فردی ارائه می دهد که تحمل استرس را ایجاد می کند.

این یافته‌ها ممکن است روزی پایه و اساس رژیم‌های غذایی بهینه قبل از درمان برای انسان، حیوانات خانگی و دام قبل از استرس فیزیکی باشد. رژیم های غذایی تنظیم شده، تحمل استرس را در سیستم های مدل ارتقا می دهند، اما دلایل آن ناشناخته است.گستره کامل این فعل و انفعالات سیگنالینگ و مکانیسم های خاصی که توسط آن هر یک از اسیدهای آمینه منفرد شناسایی می شوند هنوز در حال کشف هستند. با این حال، در این مطالعه محققان دریافتند که محرومیت گذرا از تقریبا هر اسید آمینه ضروری باعث افزایش مقاومت نیکوتین در مگس سرکه می شود. مگس هایی که با رژیم غذایی فاقد ایزولوسین تغذیه می شدند، در مقایسه با گروه کنترل رژیم غذایی کامل، در برابر دوزهای نیکوتین بین 0.33 میلی گرم در میلی لیتر تا 1 میلی گرم در میلی لیتر، مقاومت نشان دادند.

وقتی غلظت نیکوتین به زیر 0.17 میلی‌گرم در میلی‌لیتر رسید، بقای مگس بالغ به دلیل حذف ایزولوسین در رژیم غذایی به خطر افتاد و نشان داد که مزایای این رژیم غذایی برای بقا تنها زمانی آشکار می‌شود که مگس‌ها با استرس نیکوتین قوی‌تر به چالش کشیده شوند.اگرچه حذف ایزولوسین از رژیم غذایی طولانی مدت طول عمر را کاهش می دهد، حذف ایزولوسین برای مدت کوتاهی هیچ هزینه ای برای طول عمر مگس نداشت.حفاظت از طریق فعل و انفعالات بین دو حسگر شناخته شده اسیدهای آمینه، GCN2  و mTORC1  انجام می شود.

Tahlia گفت: این مطالعه راه را برای درک بهتر عوامل محیطی که حساسیت حشرات را به آفت‌کش‌ها تغییر می‌دهند هموار می‌کند و می‌تواند فرصت‌هایی را برای استفاده از رژیم‌های غذایی برای کمک به بهبودی بیماران از درمان‌های برنامه‌ریزی‌شده با سموم مانند شیمی‌درمانی باز کند.

منبع :phys.org

مترجم: کیانوش کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا