نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحولات در آینده جدی است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به تغییر و تحولات در این برهه حساس جهانی گفت: دانشگاهها، صنایع و اندیشمندان می توانند در این تحولات نقش بسزایی داشته باشند.

دکتر سید رضا غفاریان معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی آکوستیک و ارتعاشات که تا 24 آذرماه در محل دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: ما اکنون در یک برهه زمانی تحولی قرار داریم که نتایج آن تا 5-10 سال آینده قابل مشاهده است.
وی گفت: در این بازه اتفاقات بسیار مهمی رقم می خورد. اگر اندیشمندان، صاحبان فکر، فعالان صنعت و دانشگاهها بتوانند متفق القول در این برهه حساس همفکری و همیاری کنند میتوانیم نتایج امید بخش آن را در سالهای آتی ببینیم.
وی با بیان اینکه برخی مصداقها از این تحولات در حوزه ی علم شامل کوانتوم، رباتیک، دنیای مجازی و انرژی می باشد که اتفاقات شگرفی در آنها در حال رقم خوردن است. در حوزه تحولات کلان جهانی هم مصداق زیادی وجود دارد که تعدادی از آنها عبارتند از : جابجایی جابجایی قدرت‌های اقتصادی، جابجایی قدرت های، جابجایی قدرتهای با تفکرات تمدن ساز که در اینده تحولی تاثیرگذار را رقم می زنند.
وی تاکید کرد: نقش دانشگاه ها، صنایع و اندیشمندان در این برهه حساس در تحولات تاثیر بسزا خواهد داشت. ما باید به تحقیقات حساسیت ویژه ای داشته باشیم.
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: باید هدفگذاری ها منطبق با این برهه تحولی بازبینی شوند که بتوانیم شاهد دستاوردهای متناسب در آینده باشیم؛ این تحولات میتواند کشورها را به دو دسته صنعتی پیشرفته و عقب مانده ی بسیار عمیق علمی و قدرتی تقسیم کند.
وی خطاب به حاضران در کنفرانس گفت: شما عزیزان باید بعنوان پیش قراولان علمی به فکر این تغییر و تحولات باشید تا عقب نمانیم و برنامه ریزی برای حرکت علمی تحولی و جهشی را صورت دهید.
وی با تاکید بر شناسایی ابزارهای این سبک حرکت و طراحی ساختار متناسب آن گفت: انجمن های علمی می توانند در این طراحی برای تغییر و حرکت تحول گرایانه نقش اثرگذاری داشته باشند.
وی گفت: ما باید به گونای حرکت کنیم تا بتوانیم کشور را در آن رتبه ای که در شان ایران عزیز است قرار دهیم.

خروج از نسخه موبایل