نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر چرخه گسترده آنفولانزا در جهان

به گزارش سیناپرس،به طور معمول با ورود به فصل سرد سال، خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی به دلیل جهش ‌های خاصی در این عوامل بیماری زا افزایش می ‌یابد که این جهش ها به انتشار سریع ‌تر و بهتر ویروس در دمای پایین کمک می ‌کند.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش نگران کننده چرخه آنفولانزا در جهان هشدار داد. به طور معمول این بیماری در روزهای سرد سال بیشتر شایع شده و از سوی دیگر، فصل تعطیلات زمستانی و کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان، زمانی است که مردم دور هم جمع می‌شوند تا سال نو را جشن بگیرند. طی این دوره معمولاً بیشتر افراد  اقدامات ایمنی را که برای حفظ امنیت بهداشتی و سلامت لازم است فراموش می‌ کنند. نتیجه این سهل انگاری همان چیزی است که در موج دوم و سوم همه گیری کرونا شاهد آن بودیم.

اگر چه امروزه موارد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر جهان به شدت کاهش یافته است، اما آیا ما همچنان ایمن هستیم؟ متاسفانه پاسخ به این سوال، منفی است.

به گزارش سیناپرس، سازمان جهانی بهداشت در توییت اخیر خود هشدار داد که انتظار دارد کووید و سایر ویروس های تنفسی از جمله آنفولانزا در زمستان امسال افزایش یابد.

ماریا ون کرخوف، رئیس فنی بخش کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که در حال حاضر طیف وسیعی از ویروس ها و پاتوژن ها با سرعت بسیار بالایی در گردش هستند. در این میان به نظر می رسد چرخه انتقال و گسترش آنفولانزا نیز باید جدی گرفته شده و مورد توجه قرار گیرد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

منبع: thehealthsite

خروج از نسخه موبایل