ساخت دستگاه شبیه ساز آب باران

اخیرا یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز آب باران (دستگاه ساختار یافته –هگزاگونال)شده است؛ آب زلال و عاری از میکروب این دستگاه می تواند برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، یبوست، ناراحتی های پوستی از قبیل اگزما، جوش‌های صورت، بیماری‌های کلیوی و عفونت کلیه‌ها، دفع راحت‌تر سنگ کلیه، کاهش احتمال سکته‌های مغزی و قلبی و…مفید باشد. به همین منظور گفت و گویی اختصاصی با حمید مهرجو، مخترع اجرای این طرح انجام دادیم.

چه دلیلی باعث شد تا دستگاهی شبیه سازی شده از آب باران بسازید، مگر چه تفاوتی بین آب باران و آب معمولی وجود دارد؟

آب بدن یک نوزاد و شیر مادر هگزاگونال است.ما هرچه به سمت پیری می رویم میزان آب هگزاگونال درون بدن کاهش می‌یابد.از طرفی آب باران و برف هم هگزا گونال هستند. ضرورت این امر باعث شد تا ما دستگاه شبیه ساز باران را بسازیم زیرا آب هگزاگونال یا ساختار یافته می تواند راحت‌تر به سلول وارد و سریع تر خارج شود. همچنین آب ساختار یافته باعث می‌شود املاح راحت‌تر به سلول برسد و سوخت و ساز بدن بهتر انجام شود.

ساختار آب شبیه سازی شده با آب معمولی چه تفاوتی دارد؟

یک مولکول آب از یک اکسیژن و دو هیدروژن تشکیل شده است. در این ترکیب اکسیژن بار منفی و هر دو هیدروژن بار مثبت دارند. در ضمن مولکول‌های آب به تنهایی حرکت نمی‌کنند بلکه چند مولکول به هم پیوسته(خوشه های مولکول آب) و جریان می‌یابند؛ مولکول‌های آب با کشش بار مثبت هیدروژن و بار منفی اکسیژن  همدیگر را جذب کرده و خوشه‌ها شکل می‌گیرند؛ خوشه‌های آب سایزهای مختلفی دارند. سایز آنها به تعداد مولکول پیوند یافته در هر خوشه بستگی دارد. خوشه هایی که دارای شکل کامل شش وجهی هستند، می‌توانند به راحتی حرکت دورانی داشته باشند. این حرکت دورانی آب موجب انرژی دار بودن آب و به زبان دیگر احیای آب می شود. خوشه‌هایی بدون انرژی که قدرت چرخش دور خود را ندارند، در حقیقت مرده‌اند.

پس با این حساب مهمترین ویژگی و وجه تمایز این آب نسبت به آب‌های معمولی در چیست؟

ماندگاری بیشتر از ویژگی‌های منحصر به فرد این آب است. این آب در اثر ماندن بلند مدت آلوده نمی‌شود و در آن جلبک و … کمتر رشد می کند. باکتری‌ها و میکروب‌های هوازی نیز توان رشد و نمو در این آب را ندارند. همچنین در اثر گذاشتن گل و گیاه در آب حباب هوا در آب تشکیل نمی شود. از دیگر ویژگی های آن میزان قلیایی بودن این آب است؛ آب قلیایی شده در بدن ویژگی‌های درمانی ایجاد کرده و باعث تعادل اسید و باز در بدن می‌شود.میزان قلیایی آب هگزاگونال تولید شده در صورت کار کرد کامل دستگاه به عدد 9 می رسد.

این دستگاه چگونه کار می‌کند؟

در این دستگاه آب با استفاده از انرژی الکتریکی مصرفی و با کمک انرژی مغناطیسی و تاباندن نورهای خاص به ویژگی آب طبیعی و ساختار یافته باز می گردد. همچنین میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در آب با استفاده از حلقه نقره (تعبیه شده در داخل دستگاه) از بین می‌رود.در مرحله آخر بسیاری از املاح مفید به آب اضافه می‌شود. ساختمان شش وجهی آب ساختار یافته همانند گل آفتابگردان است و از آن به عنوان سالم ترین آب شرب یاد می‌شود.

این آب ساختار یافته برای چه مصارفی کاربرد دارد؟

این آب برای آب شرب، کشاورزی، صنعتی قابل استفاده است؛ این آب با توجه به سبکی و طعم دلچسب و میزان قلیایی بهبود یافته‌اش، جایگزین ایده آلی برای آب شهری و حتی آب بسته بندی شده است. آب تولید شده از شفافیت و تمیزی ویژه‌ای برخوردار است.در منابع مختلف در رابطه با بهبود بیماری‌ها توسط آب شبیه سازی شده مطالب زیادی گفته شده که برخی از آنان در داخل کشور بررسی شده و تاییده شده است. از این آب در کشورهای اروپایی به عنوان آب سلامتی بخش یاد می‌شود.این آب می تواند برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، یبوست، ناراحتی های پوستی از قبیل اگزما، جوش‌های صورت، بیماری‌های کلیوی و عفونت کلیه‌ها، دفع راحت‌تر سنگ کلیه، کاهش احتمال سکته‌های مغزی و قلبی و…مفید باشد. افزایش رشد گیاهان و محصولات، کاهش میزان مصرف آب، بالا بردن عمر خاک، افزایش سرعت حرکت آب، بهتر کردن فرایند جذب آب در خاک، افزایش عمر مفید محصولات کشاورزی، افزایش میزان بذر و باروری محصولات نیز از دیگرمصارف کشاورزی این آب است. کاهش نیاز به مصرف مواد شوینده به دلیل حلالیت بالای آب، کاهش فشار به پمپ‌ها و تاسیسات آب، بهبود جزیی کیفیت و ماندگاری مواد غذایی تولید شده، کاهش هوای نامحلول بین مولکول‌های آب، کاهش کشش سطحی آب و راحت‌تر کار کردن تاسیسات مربوط به آب، حل کردن گچ و رسوب موجود در لوله‌ها و افزایش میزان عمر لوله‌ها،کاهش میزان مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش آب، کاهش میزان مصرف کلر در استخرها و افزایش شفافیت آب استخر نیز از مصارف صنعتی این آب است.

در حال حاضر این دستگاه تاییده های لازم خود را اخذ کرده است؟

هم اکنون آب ایجاد شده توسط این دستگاه در آزمایشگاه وزارت بهداشت بررسی شده و از لحاظ کیفیت و بهداشتی بودن، تاییدیه‌های لازم را به دست آورده و از تمامی جنبه‌های استاندارد، در سطوح داخلی و بین المللی در حد مطلوب بوده است. همچنین انجمن طب سنتی اصفهان دستگاه مورد نظر را بررسی کرده و از نظر کیفیت و نو آوری آن را مورد تایید خود قرار داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    چگونه مي توان اين دستگاه را تهيه كرد و قيمت آن چقدر مي باشد؟

  2. ۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از95% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از 95% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    ۲- آرزوی اینجانب از تاریخ 1370/12/22 تا تاریخ 1376/07/30 که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ 1376/08/01 تا تاریخ 1388/12/12 که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ 1388/12/13 تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع در اطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا