تشدید چالش های مالی سنگین برای قشر متوسط در سال پیش رو

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که فقر سوخت، افزایش هزینه های مسکن و ادامه تورم بالا، چالش های مالی را برای کارمندان و کارفرمایان در سال آینده تشدید خواهد کرد.

نظرسنجی از ۱۶۹ کارشناس ارشد منابع انسانی و امور مالی  که مجموعاً ۱۸۹ هزار کارمند را نمایندگی می ‌کنند، تأیید می ‌کند که به نظر می ‌رسد سال ۲۰۲۳ از نظر مالی سال تاریکی برای کارمندان باشد.

یافته های این تحقیق نشان می دهد:از هر ۱۰ کارفرما ۹ نفر (۹۰ درصد) انتظار دارند حداقل برخی از کارگران در زمان افزایش بعدی قیمت سوخت دچار فقر سوخت شوند. یکی از تعریف‌ های پذیرفته‌ شده فقر سوخت این است که هر خانواری بیش از ۱۰ درصد از درآمد خود را صرف هزینه انرژی کند.

استیو هربرت (Steve Herbert) پژوهشگر این مطالعات توضیح داد: نظرسنجی ما نشان می ‌دهد که ۵۹ درصد از سازمان‌ها حداقل برخی از کارگران را با حقوق پایین استخدام می ‌کنند و از هر ۴ کارفرما، یک نفر حتی بسیار کمتر از میزان مقرر شده به کارمندان خود حقوق پرداخت می کنند.

او می افزاید: اما مشکلات مالی کارمندان و قشر متوسط در سال ۲۰۲۳ به همین جا ختم نمی شود. یافته ها نشان داد که رشد نرخ بهره و به ویژه تأثیر آن بر بازپرداخت بدهی و وام مسکن اکنون به یک مشکل بسیار واقعی برای کارگران تبدیل شده است. با این حال انتظار می‌ رود تورم و بحران هزینه زندگی بزرگترین چالش مالی برای کارکنان در سال ۲۰۲۳ باقی بماند.

سایر یافته ‌های نظرسنجی نشان می ‌دهد: تقریباً همه (۹۷ درصد) کارفرمایان انتظار دارند که تعداد کارمندانشان که مشکلات مالی را تجربه می‌ کنند در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد و بیش از دو سوم کارفرمایان (۶۷ درصد) به طور فعال از کارمندانی که از قبل با مسائل مالی شخصی خود دست و پنجه نرم می ‌کنند، آگاه بودند.

به گزارش سیناپرس، هربرت در پایان اینگونه نتیجه گرفت: واضح است که کارفرمایان انتظار دارند سال ۲۰۲۳ برای بسیاری یا بیشتر کارمندان آنها از نظر مالی چالش برانگیز باشد. برخی از سازمان‌ ها از نظر مالی قوی باقی می ‌مانند و این کارفرمایان ممکن است بتوانند به کارگران خود با پرداخت حقوقی عادلانه و احتمالاً مطابق با رشد تورم به آن ها کمک کنند.

با این حال، بسیاری دیگر برای پرداخت چنین دستمزدهایی در طول یک رکود بالقوه طولانی تلاش خواهند کرد و باید راه های دیگری برای حمایت از کارمندان خود بیابند. او افزود: ما شرکا و همه کارفرمایان را قویاً تشویق می کنیم تا از نیروی کار خود حمایت مالی کنند و به کارکنان در امور مالی در طول این دوره دشوار کمک کرده و آن را مدیریت کنند.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

منبع: wellbeingnews

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا