ساخت دستگاه سلامتی ایرانی با 10 برابر قیمت کمتر از نمونه کره ای

یک شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برای نخستین بار در کشور موفق به تولید دستگاه آنالیز ترکیبات بدن شده است.

به گزارش سیناپرس، اگر مسیرتان به کلینیک های تغذیه و تناسب اندام و باشگاه های ورزشی افتاده باشد به احتمال زیاد با دستگاه هوشمندی روبرو شده اید که ظاهری شبیه به ترازوی ایستاده دارد و با قرار گرفتن روی آن می توانید بسیاری از واقعیت های بدن خود را متوجه شوید.

امیر ایمانی، رئیس هیات‌مدیره این شرکت دانش بنیان در گفتگو با سیناپرس به تولید اولین نمونه از دستگاه آنالیز ترکیبات بدن اشاره کرد و می گوید: شرکت ما با برند «آنیا» فعالیت می‌کند و در نمایشگاه ایران‌ساخت امسال دستگاه آنالیز ترکیبات بدن را ارائه داده است که هیچ نمونه داخلی ندارد.

او در ادامه عنوان می کند: تاکنون تنها نمونه خارجی این دستگاه در داخل ایران وجود داشت و در کلینیک‌های تغذیه، باشگاه‌های ورزشی و کلینیک‌های تناسب اندام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او اظهار می کند: این دستگاه قیمت بالایی دارد و دستگاه هم‌رده محصول ما با همین امکانات که تولید کشور کره‌جنوبی است، حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد اما نمونه داخلی که ما تولید کرده‌ایم تقریبا با 10 برابر کمتر از نمونه کره‌ای تنها با قیمت 80 میلیون تومان عرضه می‌شود و از نظر دقت هم در مقایسه با دستگاه خارجی، داده‌ها تا حد زیادی با یکدیگر تطابق دارند.

به گفته ایمانی، این دستگاه بدن را از نظر چربی، عضله، پروتئین، آب درون‌سلولی و برون‌سلولی، چربی احشایی، متابولیسم پایه و برخی پارامترهای دیگر مورد بررسی قرار می‌دهد که هم اطلاعات کل بدن و هم به‌صورت تفکیکی اطلاعات را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، میزان عضله دست راست و دست چپ را به تفکیک مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان که خود کارشناس الکترونیک است درباره عملکرد و ویژگی های دستگاه به سیناپرس می گوید: دستگاه آنالیز ترکیبات بدن ظاهری شبیه ترازوی ایستاده دارد که مجهز به 8 الکترود است که 4 الکترود در صفحه فلزی کف پا تعبیه شده و 4 الکترود دیگر هم با در دست گرفتن دسته‌ها توسط فرد، در ناحیه کف دست قرار می‌گیرد و مولتی‌فرکانس است به‌طوری که از یک تا 200 کیلوهرتز، فرکانس‌های متفاوتی را به بدن اعمال کرده و اندازه‌گیری‌ها را انجام می‌دهد.

ایمانی تاکید می کند: این دستگاه چند ماهی است تجاری‌سازی شده و در نمایشگاه ایران‌هلث امسال که در ابتدای خردادماه برگــزار شد از آن رونمایی شد.

به گفته او، شرکت ما از ابتدا که سال 92 تاسیس شد یک شرکت تولیدی و در آن سال ها پروژه محور بود اما از سال 96 به بعد به صورت محصول محور فعالیت خود را ادامه داد که از آن زمان تاکنون سه محصول در حوزه سلامت و تناسب اندام و حوزه ورزشی تولید کرده ایم که نمونه مشابه خارجی از آن در بازار وجود ندارد.

گزارش:ندااظهری

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا