نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف رمز از چهره مومیایی های مصر باستان

به گزارش سیناپرس، دولت مصر اعلام کرد؛باستان شناسان مصری پرتره های تمام رنگی مومیایی ها را کشف کرده اند که اولین نمونه ای از چهره آن هاست که در بیش از یک قرن گذشته کشف شده است.

در این راستا، محققان دو پرتره کامل از مومیایی ‌های مصری و تکه ‌هایی از سایر مومیایی ها را در سایت حفاری گرزا در فیوم مصر یافتند که این آثار هنری اولین نمونه در نوع خود هستند که در ۱۱۵ سال گذشته کشف شده ‌اند. گفتنی است که فلیندرز پتری (Flinders Petrie) باستان شناس انگلیسی، آخرین کسی بود که آثار هنری مشابهی را با کشف ۱۴۶ پرتره مومیایی در یک گورستان رومی در سال ۱۹۱۱ پیدا کرد.

این یافته ‌ها از محل حفاری واقع در میان ویرانه ‌های شهر باستانی فیلادلفیا به دست آمد که به گفته موسسه باستان ‌شناسی اتریش، در گوشه شمال شرقی فیوم، تقریباً ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی قاهره امروزی قرار دارد.

تیم تحقیق در محوطه باستانی گرزا در فیوم همچنین یک ساختمان دفن شده، اسناد نوشته شده بر روی پاپیروس، سفال و تابوت را کشف کرد که مربوط به دوره بطلمیوسی است که از سال ۳۰۵ تا ۳۰ قبل از میلاد ادامه داشته است.

دولت مصر همچنین اعلام کرده است که این یافته‌ ها بینش‌ های شگفت ‌انگیزی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و مذهبی مردمی شهر فیلادلفیا که در یونان باستان در حدود ۲۰۰۰ سال پیش زندگی می‌ کردند، به دست می ‌دهد.

مجموعه نقاشی ‌ها که به پرتره‌های فیوم معروف هستند، برخی از ثروتمند ترین افراد موجود در این جوامع باستانی را به تصویر می‌ کشند. به گزارش سیناپرس،شهرک فیلادلفیا در طول ۶۰۰ سال خانه یونانی ها و مصری ها داشته است.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این یافته‌ ها، باستان ‌شناسان مجسمه سفالی کمیاب الهه ایسیس آفرودیت را نیز در داخل یک تابوت چوبی کشف کردند. به گفته دولت مصر، محققان از سال ۲۰۱۶ در حال حفاری در این سایت بوده اند.

شرح کامل این مطالعات و جزییات یافت شده در این سایت باستانی در آخرین شماره مجله تخصصی Business Insider منتشر شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل