نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

از مشاور استارتاپ بیشتر بدانید

سینا

اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.

در این زمینه که آیا باید هر فعالیت نوپایی را استارتاپ در نظر گرفت یا نه، اختلاف‌نظر وجود دارد. در بیشتر کتابهای آکادمیک کارآفرینی، حتی کتاب‌هایی که مدرن‌تر هستند و رویکرد نوگرا دارند، معنای گسترده‌ای برای استارت آپ در نظر گرفته می‌شود و هر کسب و کار نوپایی استارتاپ نامیده می‌شود.

اما کسانی که فرهنگ شرکتهای سیلیکون ولی را می‌شناسند و مدیران و مشاوران و نظریه‌پردازان شرکتهای حوزه فناوری را دنبال می‌کنند، در کتابها،‌ مقالات و مصاحبه‌های خود، معنای محدودتری برای استارتاپ در نظر می‌گیرند و بین استارتاپ (یا کسب و کار نوپا) با کسب و کارهای کوچک (Small Business) تفاوت قائلند.

مشاور استارتاپ کیست

هر روز به خیل کارآفرینان شرکت های تازه تاسیس دانش بنیان افزوده می شود. مشاوران استارت آپ در خط مقدم این تحولات هستند و با بصیرت، استراتژی و خدمات حرفه ای که ارائه می دهند به این کارآفرینان کمک کنند تا تجارت خود را توسعه دهند و به موفقیت برسند.

با این کار، مشاوران استارتاپ مسئولیت مدیریت روابط طولانی مدت با برخی از نوآورترین شرکت های جهان را بر عهده دارند. در یک روز عادی، یک مشاور بازاریابی برای راه اندازی استارتاپ های نوآور و دانش بنیان با مسائل و چالش های بسیار زیادی روبرو می شود و کار های متفاوتی را انجام می دهد.

وظایف مشاور استارتاپ

مشاور استارتاپ در طول روز کارهای متفاوتی انجام می دهد. این کار ها اغلب حول محور تنظیم استراتژی اولیه با مشتریان و در طول تماس ها و جلسات مختلف انجام می شود. مشاور استارتاپ نظارت و راهنمایی استراتژیک را به استارتاپ ها ارائه میدهد تا آنها اطمینان حاصل کنند که تمام محصولات و خدمات قابل تحویل هستند و در تمام مراحل تحویل روی استراتژی باقی مانده اند. اصلی حرکت می کنند. مشاور استارتاپ برای موقعیت های پرخطر به عنوان نقطه بحرانی برنامه ریزی دقیقی می کند و در قالب نقاط تماس در مسیر تجربه مشتری یک برنامه اقدام ارائه می دهد. مشاور استارتاپ انتظارات مشتری را در حدود دامنه خدمات و محصولات استارت آپ در نظر میگیرد و طراحی اقدامات بازاریابی را به شکلی ارائه میدهد که قابل تحویل به مشتریان نهایی باشد.

دلایل ضرورت مشاوره استارتاپی

از آنجاییکه ماهیت یک استارتاپ کشف و یافتن است، تیم های استارتاپی و استارتاپ ها معمولا برای توسعه کار و محصول و بازار خود دائما در حال تحقیق و اکتشاف هستند و برای اینکه بتوانند در دنیای رقابت جلوتر از دیگران باشند، باید همواره دانش و اطلاعات خود را در مسائل مربوط به خود به روز کنند. همچنین استارتاپ ها نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم جدید کسب و کار دارند و جستجو برای یافتن مفاهیم کسب و کار شاید فرصت زیادی را از آنها بگیرد و نتوانند بر روی آنچه که باید، تمرکز کنند. یک مشاور استارتاپ یا مشاور کسب و کار نوپا، ضمن تسهیلگری در یافتن راهکارها، به تیم استارتاپی کمک می کند تا ایرادات خود را یافته و از بین انتخاب هایی که در زمینه های مختلف دارند، بهترین را برگزینند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل