کتاب از ناباروری تا باور خویشتن منتشر شد

نویسنده کتاب از ناباروری تا باور خویشتن با اشاره به نقش استرس‌های ناباروری در بروز مشکلات عاطفی و روانی گفت: این کتاب به بررسی چالش‌های روانی زوجین در طول درمان ناباروری و تکنیک‌های مواجه با آن می‌پردازد و با آموزش تکنیک‌های کاربردی، به زوجین کمک می‌کند تا در مسیر درمان ناباروری استرس خود را کنترل کنند.

لیلا احمدی، نویسنده کتاب از ناباروری تا باور خویشتن، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تأثیر نقش استرس‌ها و تنش‌ها در افزایش آمار بسیاری از بیماری ها، عنوان کرد: جسم تحت تأثیر ذهن است و در نهایت ذهن آشفته در جسم خلاصه می‌شود و تحقیقات نیز نشان می دهد که حدود ۷۵ درصد از بیماری‌ها ریشه در ذهن دارد.

وی با بیان اینکه ناباروری بر روی افراد تاثیرات متعددی می گذارد و افراد را در معرض مشکلات عاطفی و روانی زیادی قرار می‌دهد، اظهار کرد: بسیاری از زوجین را مشاهده کرده‌ام که به صورت عمیق بر روی ذهن شان کار کردند و بعد از چند ماه باردار شدند به همین خاطر کتاب «از ناباروری تا باور خویشتن» را به نگارش در آوردم.

مدرس طب ذهن و بدن ادامه داد: این کتاب به بررسی چالش‌های روانی زوجین در طول درمان ناباروری و تکنیک‌های مواجه با آن می پردازد و با آموزش تکنیک های کاربردی، به زوجین کمک می کند تا در مسیر درمان ناباروری استرس خود را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه این که این کتاب در سه فصل نگاشته شده است، بیان کرد: در فصل اول این کتاب به بررسی راهکارهای کاهش و کنترل فشارهای روانی ناشی از ناباروری، امید از نگاه قرآن، تمرین عملی برای افزایش امید در برخورد با مشکلات زندگی و نکات طلایی در امید درمانی پرداخته شده است.

مشاور زوجین نابارور با بیان اینکه فصل دوم در رابطه با تأثیر ذهن و باورها بر جسم است، تصریح کرد: مغز چگونه کار می‌کند؟، جادوی اندیشیدن در سطح آلفا، چگونه در حالت آلفا قرار بگیریم؟، تکنیک خانه تکانی فکری، تأثیر ذهن و باورها بر جسم، تأثیرات تکان دهنده احساسات و افکار منفی بر روی بدن، عوارض استرس، جسم توده متراکم ذهن است و ایجاد تغییرات ژنتیکی از جمله عناوین فصل دوم است.

این محقق ادامه داد: در فصل سوم در رابطه با تکنیک‌های کاربردی برای کاهش اضطراب در طول درمان ناباروری صحبت می‌شود و تکنیک قدرت تنفس، تکنیک درک لحظه اکنون و تکنیک امیدوارم از تکنیک هایی است که در این فصل آموزش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا