پیامک های یاد آوری کننده گرایش به انجام آزمایشات سرطان سینه را افزایش می دهد

بر اساس مطالعه ای که در مجله بریتانیایی مختص سرطان چاپ شده است، زنانی که پیامکی شامل اطلاعاتی درباره زمان آزمایش سرطان سینه خود دریافت می کردند 20 درصد بیش تر از زنانی که چنین پیامکی را دریافت نمی کردند به انجام این آزمایشها گرایش نشان می دادند.

محققانی که توسط کالج خیریه محافظت سلامتی تامین بودجه می شدند پیامک هایی که حاوی اطلاعات یادآوری کننده برای انجام اولین آزمایش برای سرطان سینه بودند و برای زنانی در رده سنی 47 تا 53 سال ارسال می شدند را مورد بررسی قرار دادند.

این تیم تحقیقاتی 450 زن که به آنها پیامک یادآوری کننده فرستاده شده بود را با 435 زن که این پیامک ها را دریافت نکرده بودند مقایسه کردند و به این نتیجه دست یافتند که 72 درصد از زنانی که این پیامک های یادآوری کننده را دریافت کرده بودند به آزمایشات سرطان سینه خود توجه نشان دادند و در طرف مقابل، درمیان زنانی که این پیامک ها را دریافت نکردند تنها 60درصد به این آزمایشات توجه نشان داده اند. پیامک های یاد آوری کننده بیشترین تاثیر را بر روی زنانی از مناطق محروم داشت زیرا آمار نشان می دهد که رقم بسیار مناسب 28 درصد در میان زنان مناطق محروم که این پیامک ها را دریافت کردند به انجام آزمایش سرطان سینه برای اولین بار گرایش پیدا کردند.

در این تحقیق پی برده شد که زنانی که پیامک ها را دریافت می کردند سه برابر بیش تر از سایرین  به جلوگیری از سرطان خود ممارست نشان می دادند.

سرپرست تیم محققان  که رابرت کریسون نام دارد  و یکی از محققان برجسته مرکز تحقیقات سرطان انگلستان است در این باره می گوید: «در هر حال هر یک از ما چیزهایی را فراموش می کنیم و ملاقات دکترها هم از این قائله مستثنی نیست. در حقیقت فراموش کردن،یکی از رایج ترین دلایل ذکر شده برای این است که چرا زنان وقت آزمایشات سرطان سینه  خود را از دست می دهند. تحقیق ما به این نتیجه رسید که تنها با یک پیامک یادآوری کننده  ساده و ارزان می تواند شمار زنانی که به آزمایشهای سرطان سینه گرایش نشان می دهند یا از پیشرفت آن جلوگیری می کنند را، به خصوص در مناطق محروم، افزایش داد. البته آزمایشهای بیشتری برای تایید این موضوع نیاز است اما فرستادن این پیامک های ساده می تواند منابع ارزشمندی را حفظ کند.»

منبع

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا