نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رقابت روسیه و بریتانیا برای تصرف بازارهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین

به گزارش سیناپرس، روسیه در پی تبعات پیش آمده ناشی از جنگ با اوکراین، در تلاش است تا طی دهه‌ های آینده، سهم بیشتری از اقتصاد جهانی و بازار کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین داشته باشد. در این میان بریتانیا تلاش می کند به عنوان یک رقیب جدی، اجازه این نفوذ را به روسیه ندهد.

بر اساس بیانیه جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد: این کشور استراتژی های بلند مدتی برای توسعه روابط با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ایجاد خواهد کرد تا از گسترش نفوذ روسیه بر این کشورها جلوگیری کند.

وی در این رابطه گفت: طی دهه های آینده، سهم بیشتری از اقتصاد جهانی و در نتیجه قدرت جهانی در دستان کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین خواهد بود. پیشنهاد بریتانیا متناسب با نیازهای آن ها و نقاط قوت بریتانیا خواهد بود. تجارت، سرمایه گذاری، توسعه، دفاع، فناوری و تغییرات آب و هوایی موضوعاتی هستند که باید به آن ها توجه کرد. این سیاست با یک منبع قابل اعتماد سرمایه گذاری زیرساختی پشتیبانی می شود.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: ما در سیاست خارجی خود استقامت راهبردی نشان خواهیم داد و مایل به ایجاد تعهد بلندمدت هستیم. من می‌خواهم سیاست خارجی ما دائماً برای فردا برنامه ‌ریزی  کرده و افق های بلندی را بررسی کند. در این رابطه ما به اینده ۱۰، ۱۵ و ۲۰ ساله نگاه می کنیم.

به گزارش سیناپرس، کلورلی که در ۶ سپتامبر به قدرت رسید، فردا دوازدهم سپتامبر، اولین سخنرانی مهم خود را به عنوان وزیر امور خارجه ایراد خواهد کرد و چشم انداز خود را برای بریتانیا در رابطه با توسعه مشارکت های جدید بلندمدت و متقابلا سودمند با کشورهایی که به طور فزاینده ای در جغرافیای سیاسی دهه های آینده تاثیرگذار خواهند بود، بیان می کند.

به گزارش سیناپرس، به گفته وزارت خارجه، کلورلی تلاش می کند بریتانیا را به عنوان یک جایگزین معتبر و قابل اعتماد برای کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین معرفی کند که جایگزین روسیه شده و به این ترتیب نفوذ روسیه در این مناطق جهان را محدود خواهد کرد.

در این بیانیه اشاره شده است که لندن علاقه مند به توسعه روابط با کشورهای مختلف جهان با اعتقاد منافع مشترک، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و تجارت آزاد، است.

مترجم: زهرا همراز

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل