نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش اوپک برای ایفای نقش در آینده صنعت نفت و پتروشیمی

به گزارش سیناپرس، هدف توافق اخیر اوپک پلاس، تضمین ثبات پایدار بازار نفت از طریق همکاری و گفتگو در سطوح تحقیقاتی و فنی و به نفع همه تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران و همچنین اقتصاد جهانی است.

هیثم الغیس، دبیرکل اوپک اعلام کرد: تصمیمات اوپک پلاس شش سال پس از انعقاد آن همچنان نقش حیاتی در تضمین ثبات و توسعه بازار جهانی نفت ایفا می کند.

به گزارش سیناپرس، در ۱۰ دسامبر سال ۲۰۱۶، کشورهای اوپک و ۱۱ کشور غیرکارتلی تولید نفت، با یکدیگر برای محدود کردن تولید این محصول توافق کردند. این اتحاد در رسانه ها اوپک پلاس نام گرفت.

این اعلامیه همکاری، چارچوب بی سابقه ای از اقدامات همسو و هم راستای ۲۳ کشور تولیدکننده نفت است که بر اعتماد، احترام متقابل و گفت و گو مبتنی است. امروزه این چارچوب همچنان نقش مهمی در حمایت از ثبات بازار ایفا می کند که برای رشد و توسعه ضروری است.

دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه‌ ای در وب ‌سایت اوپک گفت: توسعه و همچنین جذب سرمایه ‌گذاری لازم برای تضمین امنیت انرژی، حیاتی است.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر و با توجه به شرایط پیش آمده در حوزه نفت و انرژی، اوپک تلاش می کند همچنان نقش محوری در آینده این بازار ایفا کرده و اگرچه تلاش این سازمان برای نگهداشتن قیمت جهانی نفت در حدود ۱۰۰ دلار برای هر بشکه با موفقیت همراه نبود اما کشورهای عضو اوپک بر سر کاهش تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز توافق کردند. در این میان تعدادی از کشورهای غیر عضو اوپک از جمله روسیه، آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان، گینه استوایی و سودان جنوبی نیز به این توافق پیوستند.

در اوایل پائیز امسال، این ائتلاف بر سر ادامه این معامله تا پایان سال ۲۰۲۳ توافق کرد.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل