نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تعمیر لباس های فضانوردی در ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس،چند روز پیش یک ماموریت راهپیمایی فضایی که قرار بود توسط فضانوردان آژانس فضایی روسیه در مدار زمین اجرا شود، به دلیل بروز نقص فنی در لباس های فضانوردان لغو شد. به همین دلیل این لباس ها طی عملیاتی ویژه در مدار زمین تعمییر شدند.

سرویس مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه در تاریخ پنجم آذر ماه  اعلام کرد که سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین فضانوردان این کشور به دلیل عملکرد نادرست پمپ های سیستم خنک کننده لباس های فضایی خود، آماده سازی یک پیاده روی فضایی را لغو کردند. با توجه به اهمیت موضوع، اعلام شد زمانی که دلایل این مشکل مشخص شود، تاریخ جدیدی برای راهپیمایی فضایی تعیین خواهد شد.

در پی این تصمیم آژانس فضایی روسیه، سرگئی پوزدنیاکوف، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و تولیدی Zvezda، به رسانه ها توضیح داد که دلیل لغو ماموریت فوق و نقص فنی پیش آمده در لباس فضانوردی فضانوردان روسیه، عملکرد پمپ های داخل این لباس ها بود که به اندازه کافی پایدار نبوده و می تواند مشکل زا شود. به گزارش سیناپرس،به همین دلیل متخصصان این شرکت مشکل را بررسی خواهند کرد. آژانس فضایی روسیه روز جمعه گزارش داد، اعضای روسی خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی پمپ‌های لباس‌های فضایی Orlan-ISS را که برای فعالیت‌های خارج از ایستگاه استفاده می ‌کنند، جایگزین خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، به این ترتیب ساعاتی پیش دیمیتری پتلین به همراه همکارش سرگئی پروکوپیف، تعمیرات لازم را روی این لباس های ویژه فضانوردی انجام داده و پس از آن فضانوردان پمپ ها را بررسی کردند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل