نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ابتلای ۱۱۴ هزار کودک آمریکایی به کرونا طی چهار هفته

به گزارش سیناپرس،در پی سرد شدن هوا و فرا رسیدن زمستان، بسیاری از کشورهای دنیا درگیر موج های جدید کرونا شده اند و در این میان نکته قابل توجه، تغییر الگوی سنی مبتلایان به کووید ۱۹ از سمت افراد بزرگسال به کودکان و خردسالان است.

بر اساس آمارهای رسمی، ایالات متحده شاهد افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته های اخیر بوده است. بر اساس داده های گزارش شده توسط بیمارستان های این کشور به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، همراه با افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا، افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان و مثبت بودن تست کووید افراد نیز در سطح ملی مشاهده شده است.

بر این اساس گفته می شود بسیاری از ایالت ها شاهد افزایش میزان و روند بستری شدن در بیمارستان طی دو هفته گذشته بوده اند. این روند صعودی مبتلایان، به طور ویژه در کالیفرنیا و نیومکزیکو مشهود بوده است. به گزارش سیناپرس، آمارهای این مناطق نشان دهنده افزایش ۷۵ درصدی موارد ابتلا در مناطقی مانند لس آنجلس و همچنین در نیومکزیکو بوده و این گزارش ها حاکی از آن است که علاوه بر آن، در چهار هفته گذشته گذشته حدود ۱۱۴ هزار کودک نیز به کووید مبتلا شده اند. مقامات بهداشتی این کشور همچنین عنوان کردند که از زمان شروع همه گیری کرونا در این کشور در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ میلیون کودک به این ویروس مبتلا شده اند. این داده ها توسط آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان کودکان ارائه شده است. در این میان باید اذعان داشت که متأسفانه، ایالات متحده آمریکا تنها کشوری نیست که شاهد افزایش رشد این بیماری در گروه سنی کودکان و نوجوانان است.

آمارها نشان می دهد: طی هفته های اخیر حدود ۵۰۰ هزار استرالیایی به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت این کشور، بیش از ۱۴ هزار عفونت روزانه در طول ماه نوامبر گزارش شده است. این آمارهای نگران کننده در حالی عنوان می شود که به گفته متخصصین، اعداد واقعی به احتمال زیاد بسیار بیشتر از آمارهای رسمی هستند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل