نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه درمان‌هایی جدید برای عوارض جانبی پرتو درمانی

به گزارش سیناپرس، یک شرکت استارت‌ آپی به نام Graegis Pharmaceuticals که درمان‌ های جدید را با هدف جلوگیری از عوارض جانبی پرتودرمانی توسعه می ‌دهد، قرار است بسته نظارتی را تکمیل کند که اجازه ورود به کارآزمایی ‌های بالینی را می ‌دهد.

این شرکت که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و اولین سال فعالیت خود را با اجرای آزمایش ‌های حیاتی بر روی درمان ‌های جدید سپری کرد که اثرات جانبی پرتودرمانی بر روی پوست و مخاط سالم را هدف قرار می ‌دهد. اریک دویچ (Eric Deutsch) یکی از بنیانگذاران این شرکت گفت: هدف ما ارائه یک محافظت راحت، ایمن و موثر از پوست و مخاط در طول پرتودرمانی است.

او در ادامه افزود: نیاز پزشکی این امر مشهود است، زیرا بیماران پرتودرمانی اغلب به دلیل آسیب به پوست و مخاط سالم دچار اختلال زندگی می شوند که در بدترین موارد منجر به از دست دادن عملکرد عضو و یا قطع درمان می شود.

شرکت دارویی Graegis دو برنامه را برای مشکلات پوستی ناشی از تشعشعات در پرتودرمانی در بیماران مبتلا به سرطان پستان و موکوزیت ناشی از تشعشع برای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن آغاز کرده است و اکنون در حال برنامه ریزی برای شروع آزمایشات بالینی در سال ۲۰۲۳ است.

این استارت ‌آپ قرار است از فرمول‌های موضعی آپروسیستین پاک‌ کننده گونه‌های اکسیژن واکنش ‌دهنده (ROS) استفاده کند که برای جلوگیری از عوارض جانبی طراحی شده است و به طور یکپارچه در برنامه بیمار تحت پرتودرمانی جای می ‌گیرد. به گفته کارشناسان، در حال حاضر هیچ گزینه پیشگیرانه تایید شده ای برای این جمعیت رو به رشد بیماران وجود ندارد.

به گزارش سیناپرس، در این راستا تیبو پورتال (Thibaud Portal) مدیرعامل این شرکت گفت: مفهوم درمانی قانع ‌کننده است و ما را قادر می ‌سازد تا یک تیم قوی از مشاوران پیشرو جهان در زمینه ‌های رادیوآنکولوژی و درماتوآنکولوژی را به خدمت بگیریم. ما مطمئن هستیم که محصولات ما اثربخشی بالینی خود را هم در داخل بدن و هم در ریزنمونه‌های پوست زنده انسان نشان خواهند داد.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: labiotech

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل