نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آتش نشانان، نحوه زنده گیری گونه های حیات وحش را آموزش می بینند

کیومرث کلانتری مدیر کل دفتر آموزش محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برگزاری این کارگاه آموزشی برای 250 نفر از آتش نشانان از 26 تیرماه در کلینیک حیات وحش پارک پردیسان آغاز شده است و هر کلاس با شرکت 50 تا 60 نفر از آتش نشانان برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه 3 تا 4 ساعته آتش نشانان ابتدا با گونه های مختلف حیات وحش آشنا شده و در ادامه روش های زنده گیری و حمل صحیح حیوانات بدون آسیب دیدن حیوان و آتش نشان و بروز مشکل آموزش داده می شود.
وی اظهار کرد: در این آموزش ها به دلیل آمار زیاد تماس های مردمی با سازمان آتش نشانی در خصوص خزندگان، تمرکز ویژه ای بر خزندگان به خصوص مارها وجود دارد و در این کارگاه در مورد مارها، روش های شناخت مارهای سمی و غیرسمی، روش صحیح زنده گیری و حمل صحیح آموزش داده می شود.
کلانتری ادامه داد: این کارگاه برای تمام نیروهای منطقه عملیاتی دو که حدود 250 نفر هستند از روز شنبه 26تیرماه تا چهارشنبه 30 تیرماه برگزار می شود و یک روز در هفته به آموزش فرمانده ایستگاه ها اختصاص دارد. مدیرکل دفتر آموزش محیط زیست تصریح کرد : در مرحله اول این کارگاه، آتش نشانان منطقه 2 عملیاتی تهران شرکت کرده اند و قرار است با توجه به درخواست سازمان آتش نشانی تهران، تمامی نیروهای این سازمان در تهران آموزش ببینند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل