جهان به پایان کرونا نزدیک می شود

به گزارش سیناپرس، زمستان سال ۲۰۱۹ جهان با یک رویداد ویژه و کاملا ناخوشایند همراه بود. در این زمان با شیوع ویروس کرونا، شرایطی ایجاد شد که مشابه آن کمتر تجربه شده بود. این همه گیری منجر به شکل گیری قرنطینه گسترده و مرگ صدها هزار نفر شد.

در شرایطی که بیش از دو سال از شروع همه گیری کرونا می گذرد، هنوز این ویروس در حال گرفتن قربانی های جدید بوده و شاهد شکل گیری موج های جدید این بیماری در گوشه و کنار جهان بوده و هر روز اخباری از شناسایی سویه های جدید و جهش یافته کووید ۱۹ به گوش می رسد.

کووید-۱۹، عفونت ویروسی که به ریه ها حمله می کند، فقط یک بیماری تنفسی نیست، بلکه تمام قسمت های دیگر بدن را نیز هدف قرار می دهد و تحمل و زنده ماندن از عوارض ناشی از آن را برای بیمار دشوار می کند. به گزارش سیناپرس، با این حال ساخت و تزریق واکسن ها به اکثر مردم کمک کرد تا در برابر شدت این بیماری مصونیت پیدا کنند.

علی رغم اینکه با شروع فصل سرما شاهد شکل گیری موج های جدید کرونا در گوشه و کنار جهان هستیم اما به طور کلی در طول چند هفته گذشته، موارد روزانه آلودگی به ویروس در برخی از نقاط جهان به شدت کاهش یافته است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای خطاب به رسانه‌ها درباره معنای این موضوع گفت که جهان به پایان مرحله اضطراری همه‌گیری بسیار عفونی و قابل انتقال کووید-۱۹  بسیار نزدیک‌ تر شده است.

به گزارش سیناپرس، با این حال، سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که سویه جدید و جهش یافته اومیکرون، که حامل چندین جهش در پروتئین اسپایک خود است، هنوز به طور گسترده در گردش بوده و بنابراین همچنان یک عامل نگران کننده محسوب می شود.

مترجم: زهرا همراز

منبع: thehealthsite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا