نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان جدیدی برای بیماری های عصبی مرتبط با میلین

امید جدیدی برای درمان آینده برخی لکودیستروفی ها، بیماری های عصبی که در کودکان خردسال وجود دارد و به تدریج بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد و اغلب منجر به مرگ قبل از بزرگسالی می شود.

به گزارش سیناپرس همدان، توسعه این راه درمانی، از فعالیت های دکتر Benoit Coulombe، مدیر آزمایشگاه پروتئومیکس در مؤسسه تحقیقات بالینی مونترال (IRCM) و استاد بیوشیمی و پزشکی مولکولی در دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال ناشی می‌شود.

این تحقیق جدید که در مجله Molecular Brain منتشر شده است نشان می دهد که داروی Riluzole که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان اشکال خاصی از اسکلروز جانبی آمیوتروفیک تایید شده است، می تواند حداقل تا حدی، علت مولکولی برخی از لکودیستروفی ها را اصلاح کند.

ماکسیم پینارد، محقق مسئول این پروژه در آزمایشگاه کولومب گفت: در واقع، ما نشان داده‌ایم که جهش‌های مسبب برخی از لوکودیستروفی‌ها، بر زیرواحدهای آنزیم مهم سلولی، RNA پلیمراز III، تأثیر می‌گذارد و از تجمع طبیعی آن جلوگیری می‌کند و نهایتا معلوم شد که داروی ریلوزول می‌تواند این نقص در عملیات RNA پلیمراز III را خنثی کند.

دکتر ژان فرانسوا کوته، رئیس و مدیر بخش علمی IRCM، افزود: برای بیماری هایی که بیماران و خانواده های آنها جدی درگیر می کند و برای بیماران ناتوان کننده است مانند لوکودیستروفی، پی بردن به چنین پیشرفت هایی در دانش، امید زیادی را ایجاد خواهد کرد و قطعا IRCM به گرمی از آن مطالعات استقبال می کند.

Marjolaine Verville، یکی از بنیانگذاران بنیاد Leukodystrophy خاطر نشان کرد: کار بیشتری برای ارزیابی اثر ریلوزول بر بیماران، به منظور پیشرفت راه های درمانی برای این بیماری ها مورد نیاز است.

اما در حال حاضر، او افزود: تحقیقات آزمایشگاه دکتر کولومب علاقه و امید زیادی را در جامعه ایجاد کرده است. همسر او و اریک تیلور، بنیانگذار بنیاد، با این سخنان موافق بودند و گفتند: به وضوح نشان می دهد که Riluzole می تواند به عنوان دارویی برای درمان این بیماری استفاده شود.

منبع: medicalxpress

مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل