نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مصرف الکل سرطان زا است

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. این موضوع در حالی است که برخی باورهای عمومی و عامیانه مبتنی بر این نظریه است که مصرف الکل باعث کاهش خطر سرطان می شود.

بسیاری از افراد در کشورهایی همچون ایالات متحده معتقدند، مصرف الکل از سرطان پیشگیری می کند. به همین دلیل محققان تصمیم گرفتند تا آگاهی مردم از ارتباط بین الکل و سرطان را درک کرده و  از انتشار باورهای عهامیانه غلط پیشگیری کنند.

ویلیام کلاین، نویسنده ارشد این مطالعه و دستیار مدیر برنامه تحقیقات رفتاری موسسه ملی سرطان ایالات متحده، در رابطه با موضوع فوق گفت: بر خلاف باورهای غلط عامیانه،  همه انواع نوشیدنی های الکلی، از جمله شراب، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. یافته های این مطالعه بر نیاز به توسعه مداخلات برای آموزش مردم در مورد خطرات سرطان ناشی از مصرف الکل، تاکید می کند.

محققان با استفاده از داده‌ های یک نظر سنجی دولتی که شامل پاسخ‌ های بیش از ۳۸۰۰ بزرگسال بود، پاسخ به سؤالاتی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل این سوال بود: به نظر شما، نوشیدن انواع الکل چقدر بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌ گذارد؟

 محققان همچنین از شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف الکل خود سوال کردند. در این میان تنها حدود ۳۱٪ از شرکت کنندگان از خطر ابتلا به سرطان برای مشروبات الکلی آگاه بودند، و ۷۵ درصد معتقد بودند ابجو هیچ خطری نداشته و ۸۰ درصد نیز باور داشتند نوشیدن شراب منجر به سرطان نخواهد شد.

در این میان یافته ها نشان داد که برخی افراد در واقع فکر می کردند که الکل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهدو بیش از ۵۰ درصد از مردم گزارش کردند که از تأثیر این نوشیدنی ها بر خطر سرطان اطلاعی ندارند.

به گزارش سیناپرس، نکته جالب این که افراد مسن کمتر از ارتباط الکل با خطر سرطان آگاه بودند. اندرو سیدنبرگ، که به عنوان همکار پزوهشی از مرکز پیشگیری از سرطان، این مطالعه را رهبری می کرد، درباره دلیل این موضوع گفت: این عدم آگاهی ممکن است به دلیل عادت های طولانی مدت نوشیدن الکل در بین افراد مسن باشد.

بر اساس گزارش انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، مصرف الکل به طور میانگین در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به بیش از ۷۵ هزار مورد سرطان و تقریباً ۱۹ هزار مرگ ناشی از سرطان کمک کرده است. به طور کلی مصرف الکل با سرطان سینه، دهان و روده بزرگ مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention منتشر شد.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل