نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کتاب بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور (با استفاده از هیدرودینامیک محاسباتی) با رویکردی به حوزه فنی و مهندسی به ویژه مهندسی مکانیک تبدیل انرژی، انرژی‌های نو و توربین آبی را منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب توسط مهندس محسن سیفی داوری، عضو نخبه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، مهندس حسین سیفی داوری، دکتر حسن حسین‌زاده و دکتر بابک غلامی‌نیا اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به رشته تحریر درآمده است.

کتاب «بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور»، به منابع محدود انرژی‌های فسیلی از یک طرف و آلودگی ایجاد شده ناشی از مصرف آن در محیط زندگی انسان پرداخته است تا در دهه‌های اخیر بشر به فکر تأمین انرژی خود از منابع دیگری باشد.

در این کتاب به معرفی دستگاه‌هایی که برای حصول انرژی آبی استفاده می‌شوند و توربین‌های آبی نام دارند، اشاره و گفته شده است که: یک توربین آبی وسیله ایی است که انرژی جنبشی جریان آب را به انرژی دورانی محور روتور تبدیل می‌کند. توربین‌های آبی ساوینیوس ویژگی خود شروع کنندگی در سرعت‌های آب پایین و تولید گشتاور بالا را دارند و در سرعت‌های آب پایین خود به خود شروع به حرکت کرده و گشتاور بالایی را تولید می‌کنند، اما توربین‌های آبی عمودی داریوس اینگونه نیستند؛ توربین‌های آبی داریوس کارایی و راندمان بالاتری نسبت به ساوینیوس دارند، ولی بزرگترین عیب‌شان نسبت به توربین آبی عمودی ساوینیوس عدم خود شروع شوندگی آنها در سرعت پایین هست.

کتاب بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور (با استفاده از هیدرودینامیک محاسباتی) 142 صفحه ای، در 5 فصل گردآوری شده و به قیمت ۸۰۰۰۰۰ریال در دسترس علاقمندان می باشد.

در این زمینه ایده ذخیره‌سازی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موجود در طبیعت به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این نوع از انرژی از آن جهت مفید است که نه تنها آلودگی ایجاد نمی‌کند و در رسته انرژی‌های پاک قرار می‌گیرد، بلکه منابع آن نامحدود بوده و می‌توان گفت عمر آنها به اندازه عمر زندگی بشر بر روی کره زمین است.

خروج از نسخه موبایل