نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اسپیس ایکس ۷۵۰۰ ماهواره جدید به مدار می فرستد

به گزارش سیناپرس، شرکت اسپیس ایکس، تولید کننده فناوری های هوافضا که به ایلان ماسک تعلق دارد، مجوزهای لازم را برای پرتاب ۷ هزار و ۵۰۰ ماهواره در عملیاتی که خدمات اینترنتی استارلینک این شرکت را در سراسر جهان گسترش می دهد، دریافت کرده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مجوز پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره را برای اسپیس ایکس صادر کرد. اگرچه این تعداد ماهواره همه آن چیزی نیست که اسپیس ایکس می‌خواست، اما به عنوان یک پیروزی بزرگ برای این شرکت تلقی می‌شود، زیرا این شرکت به دنبال توسعه شبکه پهنای باند خود در میان رقابت فزاینده بازیگران اصلی مانند دیش و آمازون است.

دو سال پیش، اسپیس ایکس از دولت ایالات متحده درخواست مجوز برای استقرار نزدیک به ۳۰ هزار ماهواره به عنوان بخشی از این ماموریت کرد. اما کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ، در اعلامیه خود، تنها بخشی از این میزان درخواشت شده را در نظر گرفته است.

ناسا همچنین نگرانی هایی را در مورد برخوردها و دامنه کلی این عملیات مطرح کرد زیرا اسپیس ایکس قبلاً در سال ۲۰۱۸ مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره نسل اول خود را دریافت کرده بود که با این رقم جدید به ۱۹ هزار و ۵۰۰ ماهواره بالغ می شود.

در حال حاضر، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، اقدام در مورد باقیمانده برنامهاسپیس ایکس  را به تعویق انداخت که این سیاست نشان می دهد استقرارماهواره های بعدی اسپیس ایکس ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

گفتنی است در حال حاضر کمی بیش از ۳۵۰۰ ماهواره مدل قدیمی این شرکت در مدار هستند و پیش بینی می شود تا تابستان سال آتی این شرکت به حدود ۵۰۰ هزار مشترک استارلینک خدمات ارائه دهد. به گزارش سیناپرس، این فرمان به استارلینک اجازه می دهد تا استقرار نسل دوم ماهواره های خود را شروع کند. ماسک از توانایی ماهواره‌های جدید خود برای کاهش مناطق فاقد پوشش و ارائه اتصال قوی ‌تر استفاده خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، در این میان شرکت مخابراتی T-Mobile پس از اعلام همکاری با اسپیس ایکس در آگوست گذشته، احتمالاً اولین شرکت آمریکایی خواهد بود که شبکه Gen 2 را در دستگاه های خود ارائه می دهد.

ماهواره های نسل دوم تایید شده اسپیس ایکس در مدارهای شبکه اینترنت استارلینک مستقر خواهند شد که در مدار پایین در میان صدها تن زباله فضایی دور زمین می چرخند.

ماسک قبلاً گفته بود که ماهواره‌های جدیدتر بسیار بزرگتر از مدل‌های قدیمی هستند که در درجه اول به دلیل اندازه بزرگ آنتن استفاده شده در آن ها است.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس به عنوان بخشی از این قرارداد، ملزم به همکاری با ناسا، بنیاد ملی علوم و سایر ارائه دهندگان خدمات ماهواره ای بزرگ خواهد بود. اسپیس ایکس همچنین شریک مرکزی ماموریت آرتمیس ناسا است که برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته فضانوردان را به ماه باز می‌ گرداند و در نهایت راه را برای رسیدن بشر به مریخ هموار می ‌کند.

مترجم: جاوید خیرخواه

منبع: upi

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل