نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سومین نوع خطر از عفونت ها، برای هواداران فوتبالی در قطر

سه نفر از محققان مراقبت‌های بهداشتی جان هاپکینز آرامکو، دانشگاه اکس مارسی و دانشگاه زوریخ دریافتند که هوادارانی که به جام جهانی قطر هجوم می‌آورند در معرض خطر ابتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) هستند.

به گزارش سیناپرس همدان، جعفر التوفیق، فیلیپ گوتر و پاتریشیا شلگنهاف در مقاله خود که در مجله New Microbes and New Infections منتشر شده، موضوع خطر ناشی از MERS و آنچه را که بازدیدکنندگان جام جهانی باید انجام دهند تا خود را عاری از عفونت نگه دارند، شرح می دهند.

جام جهانی 2022 اولین جام جهانی از زمان شروع همه گیری کرونا است. مقامات بهداشتی نگران هستند که حضور زیاد افراد در این رویداد ممکن است منجر به افزایش عفونت های COVID-19 در سراسر جهان شود. مقامات بهداشتی همچنین خاطرنشان کرده‌اند که بازدیدکنندگان در معرض خطر ابتلا به بیماری آبله میمون هستند، زیرا انتظار می‌رود بیش از 1.5 میلیون نفر در جام جهانی فوتبال 2022 شرکت کنند. در این تلاش جدید، محققان خاطرنشان می‌کنند که بازدیدکنندگان با خطر عفونت سوم نیز مواجه خواهند شد، نوعی از MERS که به عنوان «آنفولانزای شتر» شناخته می‌شود و به افتخار ناقل اصلی آن نامگذاری شده است.

آنفولانزای شتر همانطور که از نامش پیداست شترها را مبتلا می کند و آن را به انسان منتقل می کند. مانند COVID-19، این یک نوع ویروس کرونا است، همچنین علائم مشابهی دارد: تب، سرفه و تنگی نفس. این بیماری برای اولین بار در سال 2012 در عربستان سعودی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون حدود 2600 نفر، عمدتا در عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند.

در سال های اخیر ویروس کرونا، به آرامی به کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله قطر حرکت کرده است. تا به امروز تنها 28 مورد ابتلا در کشور میزبان جام جهانی تشخیص داده شده است. اما آنچه مقامات بهداشتی را نگران می کند، تعداد زیادی از افرادی است که از سایر کشورهای خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی، به جام جهانی سفر می کنند، وضعیتی که می تواند منجر به شیوع بسیار گسترده تر و بزرگتری شود.

مقامات بهداشتی به کسانی که به قطر سفر می کنند هشدار می دهند که نه تنها از تماس مستقیم با شتر، بلکه از رویدادهای مرتبط با این حیوان مانند مسابقات پرهیز کنند. آنها همچنین به بازدیدکنندگان هشدار می دهند که از نوشیدن شیر (یا ادرار) شتر یا خوردن گوشت شتر خودداری کنند. همچنین از بازدیدکنندگان خواسته می شود در صورت بروز علائم هر یک از سه نوع عفونت، خود را قرنطینه کنند.

منبع: medicalxpress.com

مترجم: سید سپهر ارومیهء

خروج از نسخه موبایل