نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسایی و رفع آلاینده‌های آب با تولید نانو کامپوزیت پلیمری

دکتر زنده دل، مجری این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره اهمیت اجرای این طرح گفت:هم اکنون پساب کارخانه های صنعتی مانند فاضلاب‌های شهری به دلیل وجود نمک‌های سمی فلزات سنگین و ترکیبات آلی نفتی همچون MTBE (از آلاینده‌های مهم آب)، اثرهای زیانباری بر سلامت انسان و محیط زیست وارد می کنند.

وی افزود: این سموم در هوای تنفسی، آب آشامیدنی و حتی لباس‌ها وجود دارند. فلزات سنگین پس از ورود به بدن، دیگر از بدن دفع نشده و موجب بروز بیماری هایی نظیر اختلالات عصبی( آلزایمر، افسردگی)، انواع سرطان ها و اختلالات تنفسی و قلبی شده و به کبد و کلیه و قلب، ناباروری، کم خونی و…. آسیب زده و حتی منجر به مرگ افراد می شود. ما برای برطرف کردن چنین مشکلی این محصول را تولید کردیم.

وی درباره این محصول گفت: این محصول یک نانو کامپوزیتی پلیمری است که زئولیت‌های طبیعی و سنتزی در آن جاگذاری شده است.

زنده دل درباره وجه تمایز این محصول نسبت به سایر نمونه های مشابه خارجی و داخلی افزود: این محصول در مقایسه با رزین های تبادل یونی مورد استفاده در صنایع، استحکام و توانایی احیا( تا بیشتر از 10 برابر) و جذب فلزات(بیش از 99 درصد) بیشتر و ظرفیت بالاتری دارد.

وی اظهار کرد: همچنین استفاده از این محصول از نظر صنعتی و اقتصادی مقرون به صرفه تر است و به خوبی می تواند آلودگی ها، یون‌های مضر آب و همچنین آلاینده های آلی نفتی مانندMTBE را شناسایی وجذب کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون استفاده از نانو کامپوزیت رزینی در سختی گیرها، تصفیه و بستر بندی آب قالیشویی ها و کارواش ها، حذف فلزات سنگین به صورت انتخابی از فاضلاب‌های آزمایشگاهی و صنعتی و حذف انتخابی رنگدانه‌ها و آلاینده های آلی مانند MTBE و فاضلاب های صنعتی از جمله فعالیت های انجام شده ما با این محصول تولیدی است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل