نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجلاس فوق العاده اوپک برگذار می شود

به گزارش سیناپرس،سران کشورهای تولید کننده نفت، اوپک تصور می کردند با توجه به شرایط سیاسی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی نفت افزایش یافته و به زیر صد دلار سقوط نکند اما در آستانه زمستان شاهد کاهش قیمت نفت هستیم و به همین دلیل اعضای اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند در یکشنبه پیش رو به صورت آنلاین دیدار کنند.

در پی کاهش قیمت نفت و عدم تحقق پیش بینی های مبتنی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی این محصول،  کشورهای عضو اوپک پلاس به احتمال زیاد در تاریخ ۴ دسامبر برابر با یکشنبه ۱۳ آذر،  نشستی را در قالب ویدئو کنفرانس برگزار خواهند کرد.

منابع آگاه در این رابطه اعلام کردند: این جلسه احتمالا آنلاین خواهد بود. البته این احتمال نیز داده می شود که نشست اضطراری فوق در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شود.

اعضای اوپک پلاس در نشست قبلی خود که اولین نشست حضوری در وین از بهار ۲۰۲۰ محسوب می شد، توافق کردند که نشست بعدی نیز به صورت حضوری در ۴ دسامبر در وین برگزار شود. با این حال احتمال دارد این موضوع تحقق نیافته و وزیران نفت کشورهای تولید کننده این محصول، به صورت آنلاین به بررسی راهکارهای پیش رو برای تثبیت بهای جهانی نفت بپردازند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل