نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چگونه درخواست افزایش حقوق بدهیم؟

به گزارش سیناپرس، همه افراد شاغل دوست دارند دستمزد و درآمد بیشتری داشته باشند و در بسیاری از مصاحبه های شغلی نیز موضوع میزان دستمزد مطرح می شود. در این شرایط استفاده از لحن نادرست، یا بیان یک رقم غیر واقعی، می تواند به سرعت مصاحبه را از مسیر درست خود خارج کند.

دراین راستا محققان دانشگاه رایشمن، پیامدهای روانی و مالی درخواست پول بیشتر در محیط کار را بررسی کرده‌اند.

دکتر یوسی معروی، رئیس دانشکده کارآفرینی ادلسون در دانشگاه رایشمن، در این رابطه توضیح می دهد: یافته‌ های مطالعه ما نشان می ‌دهد که برای دستیابی به بهترین نتایج در مذاکرات حقوق، متقاضیان باید با آمادگی کامل حاضر شده و زودتر بفهمند که محدوده حقوق قابل قبول برای موقعیتی که درخواست می‌کنند چقدر است. پس از آن، متقاضی باید بداند که چه چیزی را دقیقا می خواهد؟  تحقیقات ما نشان می دهد که شما باید بالاترین حقوق را در محدوده قابل قبول درخواست کنید، نه بیشتر از آن.

نویسندگان این مطالعه امیدوارند: کار آنها به جویندگان کار کمک کند تا سختی ‌های یافتن شغل مناسب با دستمزد مناسب را با شیوایی بیشتتری بررسی کنند. دانشمندان مدت‌ هاست فرآیند استخدام شغلی را مطالعه کرده‌اند، اما بیشتر مطالعات قبلی بر مراحل نسبتاً اولیه فرآیند استخدام (منابع استخدامی) یا نتایج بلندمدت از جمله رضایت و  جابجایی کارکنان، متمرکز شده‌ اند. در نتیجه، علم مدرن تا کنون مراحل بعدی فرآیند کاریابی، مانند مذاکرات حقوق و دستمزد را نادیده گرفته است.

این تحقیق جدید بر مذاکرات حقوق در طول فرآیند استخدام، از جمله تأثیرات درخواست‌ های اولیه حقوق متقاضیان شغلی بر استخدام‌ کنندگان متمرکز بود.

به گزارش سیناپرس، طی این مطالعه چهار آزمایش و یک بررسی با حدود هزار شرکت‌ کننده که مدرک لیسانس یا بالاتر گرفته بودند، انجام شد. نویسندگان مطالعه متخصصان دیگری را اضافه کردند که به عنوان مدیر منابع انسانی در انگلستان و ایالات متحده کار می کردند.

محققان، تمامی شرکت کنندگان را به هفت گروه تحقیقاتی تقسیم کردند که هر گروه درخواست حقوق متفاوتی از یک نامزد شغل دریافت می کرد. نکته مهم این است که همه آن درخواست های حقوقی فرضی در محدوده پذیرفته شده برای موقعیت های مورد نظر یا محدوده مشابهی برای کارگران بین المللی، قرار داشتند. در مرحله بعد، هر گروه باید یک پیشنهاد متقابل ارائه می کرد. نویسندگان مطالعه از طریق وب‌سایت‌های Glassdoor و AllJobs به مطالعه و تخمین حقوق‌ های معمول پرداختند.

به گزارش سیناپرس، در نهایت، شرکت کنندگان در مطالعه نیز باید نظر خود را در مورد کاندیدای شغلی می ‌گفتند و آن ها را در مقیاس محبوبیت و مقبولیت رتبه ‌بندی می‌ کردند. جالب اینجاست که هر چه نامزد درخواست حقوق بیشتری داشته باشد، مصاحبه کنندگان کمتر از وی خوششان می آید.

این امر به ویژه برای کسانی که حقوقی بیش از حد مجاز درخواست می کردند مشهود بود. این تحقیق نشان می ‌دهد که درخواست حقوق و دستمزد بالا اغلب منجر به کاهش قابل توجه شانس داوطلبان برای پذیرش در یک موقعیت شغلی می‌شود. شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Journal of Vocational Behavior منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل