افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی در اردبیل

به گزارش سیناپرس اردبیل، رامین نسیمی دوست ضمن قدردانی از همه افرادی که در بهره‌برداری از این آزمایشگاه نقش داشتند، افزود: تا قبل از افتتاح این واحد، نمونه‌های قارچی به مراکز درمانی خارج از استان و بخش خصوصی ارسال می‌شدند که از این‌ پس همه نمونه‌ها در همین استان با تعرفه دولتی بررسی و با سرعت، دقت و کیفیت مناسب در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: این آزمایشگاه با اعلام نیاز و پیگیری‌های مستمر گروه پوست و امور آزمایشگاه‌ها و تأکید وزارت بهداشت نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام عفونت‌های قارچی تأسیس و راه‌اندازی شده است.

این مسئول اضافه کرد: آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی پزشکی باهدف برطرف‌کردن نیازهای تشخیصی و درمانی بیماری‌های قارچی و جلوگیری از ارجاع بیماران به استان‌های هم‌جوار شروع به فعالیت کرد.

سولماز بصیری مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ‌شناسی نیز بیان کرد: در این واحد آزمایشگاهی تمامی تست‌های تشخیصی شامل آزمایش مستقیم و کشت نمونه‌های قارچی انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از مسئولین دانشگاه در پیگیری تصویب اولین آزمایشگاه تک تخصصی قارچ‌شناسی اظهار کرد: تلاش ما این است که با تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود گره‌گشای مشکلات درمانی مراجعین و هم استانی‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا